Algas küberkiusamisvastane kampaania

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

FOTO: suurimjulgus.ee

Sel nädalal algas Eestis küberkiusamisvastane kommunikatsioonikampaania, mille eesmärk on küberkiusu probleemi märgata, vähendada ja ennetada.

Mittetulundusühing Lastekaitse Liit tegi eelmise aasta sügisel koolinoorte seas küsitluse, mille tulemused olid jahmatavad: enam kui veerand küsitletud lastest ja noortest tunnistas, et on viimase aasta jooksul kokku puutunud küberkiusamisega. 17 protsenti vastanuist aga märkis, et on ka ise kiusaja rollis olnud.

Sel nädalal tuligi Telia koos Lastekaitse Liidu, haridus- ja teadusministeeriumi ning paljude teiste partneritega välja kampaaniaga «#suurimjulgus», mille eesmärk on küberkiusu probleemi tunnistada ja kogu ühiskonda arutellu kaasata.

Telia Eesti kommunikatsioonijuht Katrin Isotamm tõdes, et kiusamine ei mõjuta ainult koolinoori, vaid kõiki, kes neid ümbritsevad. «Sageli liigub ta klassiruumist üle nutiseadmetesse ja vastupidi. Kiusamine internetis on aga seda salakavalam, et võib toimuda vahetpidamata, mõjub kiusaja vaatest anonüümsena, sest kohene tagasiside puudub ja põhjustatud valu pole näha. Seetõttu on ka empaatiavõime väiksem,» lisas Isotamm.

Lastekaitse Liidu projekti «Targalt internetis» koordinaatori Malle Hallimäe hinnangul saab kiusamiskäitumine alguse hoiakutest ja väärtushinnangutest. «Oluline on, et lapsevanemad räägiksid lastega eakaaslastega suhtlemise ja suhete teemal ning sellest, milline käitumine on kiusamine. Küberkiusamine võib sageli toimuda varjatult. Avatud suhtlemine aitab lapsel, juhul kui ta peaks sattuma kiusamise ohvriks, sellest rääkida,» kõneles Hallimäe.

Kampaania sõnum on, et kiusamine, eriti anonüümne kiusamine internetis ja nutiseadmetes, ei nõua julgust. Suurim julgus on hoopis kiusule vastu astuda ja pakkuda tuge kõigile, kes ise end kaitsta ei oska või ei suuda. Kampaania ei näita näpuga süüdlaste poole, ei karista ega häbista.

«Proovime hoopis minna algpõhjuste juurde, kõnetame nii neid, kes on kiusanud või on olnud kiusatud, kui ka paljusid kõrvalseisjaid, kellel on kiusuvastases võitluses väga oluline roll. Julgustame kiusu märkama, sekkuma, abi ja tuge pakkuma,» selgitas Katrin Isotamm.

Küberkiusuvastane kampaania on septembris ja oktoobris nähtav kõigis peamistes kanalites: välipindadel, teles ning trüki- ja sotsiaalmeedias. Telia teenindajad ja tehnikud saavad kampaania ajal kandmiseks temaatilised t-särgid. Kampaania keskpunkt on veebileht www.suurimjulgus.ee, mis koondab teema kohta kogu vajalikku infot.

    Tagasi üles