Eesti Energia jäi rikete kirjapanekuga hätta

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mõned rikkekõned ei ole Eesti Energiasse jõudnud ja nii võib lambilülitit klõpsima jäädagi.
Mõned rikkekõned ei ole Eesti Energiasse jõudnud ja nii võib lambilülitit klõpsima jäädagi. Foto: Peeter Kümmel /Sakala

Pühapäevase tormi järel tekkinud ulatuslike rikete tõttu on hulk kliente endiselt elektri ja veeta ning Eesti Energia esindajate sõnul on võimalik, et mõned rikketeated pole kohale jõudnudki.


Need, kelle majapidamine on ikka veel vooluta, peavad mitmekordset helistamist rikketelefonil loomulikuks. Mitme viljandimaalase sõnul on rikketelefoni operaatorid neile öelnud, et varasemad teated pole ettevõtteni jõudnudki.

«Mu naine helistas hommikul ja siis ütles operaator, et nad ei tea meie rikkest, kuigi olime rikketelefonile helistanud juba esmaspäeval,» rääkis Mähma küla elanik, kelle naabruskonnas on pühapäevast alates voolu ja veeta suisa paarkümmend majapidamist.

Eesti Energia pressiesindaja Marina Bachmanni andmetel oli rikketelefonile laekunud kõnede arv kümme korda suurem kui tavaliselt. «Kahe päevaga võtsime vastu üle 30 000 kõne. Ilmselt on tõesti võimalik, et suure koormuse tõttu on mõni teade kaotsi läinud ja nüüd, kui kõnekeskuse töökoormus on normaliseerumas, tasub tõesti uuesti helistada,» lausus ta.

Elektrita majapidamiste elanikel tuleks endast märku anda Eesti Energia rikketelefonil 1343.

Pressiesindaja ütlemist mööda on just praegu käsil madalpinge rikete kõrvaldamine. «See võib kahjuks aga veel paar päeva aega võtta,» lisas ta.

Eesti Energia andmetel on vooluta ligi 2000 majapidamist, kuid tegelik arv võib olla veelgi suurem. Kuigi tööbrigaadid tegutsevad kõikjal Eestis, võib kõigi elektrikatkestuste likvideerimisega minna nädala lõpuni.

Mähma küla vooluta elanik tuletas meelde nõukogudeaegset ütlemist, et seal, kus lõpeb mõistus, algab raudtee. «Nüüd saab öelda, et seal, kus lõpeb mõistus, algab Eesti Energia,» sõnas ta.

Marina Bachmanni sõnul on kliendid tundnud huvi kahjunõude esitamise kohta. Eesti Energia ei saa kahjude hüvitamisest veel detailselt rääkida, sest iga juhtum on erinev ja kompenseerimine sõltub konkreetsest nõudest.

Tavajuhul tuleb Jaotusvõrgul rikkest põhjustatud katkestus kõrvaldada 16 tunni jooksul, ent kuna pühapäevase tormi tugevus ületas projekteerimisnorme, pikenes rikete likvideerimiseks ettenähtud aeg kolme päevani erakorralise olukorra lõppemisest.

«Kui rike kestab kauem kui piirmäär lubab, vähendatakse kliendil võrguteenuse tasu,» rääkis Bachmann. «Kui aga rikke tõttu tekib otsene majanduslik kahju, saab klient esitada võrguettevõttele põhjendatud kahjunõude taotluse.»

Kahjunõude esitamise taotlust saab täita Eesti Energia kodulehel või lähimas iseteenindusbüroos. Bachmanni sõnul vaatab Jaotusvõrk juhtumid läbi ja kui leitakse, et süüdi on võrguettevõtja, hüvitatakse kliendile tekkinud kahju.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles