Tallinn kavandab tasuta ühistransporti

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keskmiselt kümme protsenti pealinna ühissõidukite kasutajaid tasub pileti eest täishinna, teistel on soodustused.
Keskmiselt kümme protsenti pealinna ühissõidukite kasutajaid tasub pileti eest täishinna, teistel on soodustused. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Tallinna linnavalitsus otsustas eile esitada volikogule otsuse-eelnõu, mis näeb ette korraldada tasuta ühistranspordi loomise teemal linnaelanike seas küsitlus.

Küsitakse, kas vastanu toetab seda, et Tallinna ühtse piletisüsteemi liinidel mindaks alates 2013. aastast üle tasuta ühistransporditeenusele. Vastata saab ainult jaatavalt või eitavalt.

Eelnõu järgi tehakse küsitlus 19.—25. märtsini ning selle korraldamine läheb linnapea Edgar Savisaare andmetel maksma 31 000 eurot.

Hinnanguliselt eeldaks tasuta ühistransporditeenuse osutamine 20 miljonit eurot lisaraha. See koguneb tuludest, mida annab Tallinna trammi- ja trollibussikoondise ning Tallinna autobussikoondise liitmine, ja seni Tallinna kanalisatsiooni ja veevärgi väljaehitamisele kulunud summadest.

Samuti loodab linn saada lisaraha munitsipaalpolitsei ümberkorraldamisest, sest enam pole vaja senises mahus piletikontrolli. Ühtlasi loodab Tallinn võita tasuta ühistranspordi abil juurde inimesi, kes elavad rahvastikuregistri järgi Tallinnas ja suurendavad linna maksutulu.

Linnapea Edgar Savisaare jutu järgi vähendaks tasuta sõidu võimaluse pakkumine autostumist, liiklusummikuid ja liiklusõnnetusi ning teed kuluksid vähem. Majanduslikult raskes olukorras olevatel peredel parandaks see ühissõidukite kasutamise võimalust.

Abilinnapea Arvo Sarapuu sõnul maksab keskmiselt kümme protsenti ühissõidukite kasutajaid pileti eest täishinna, teistel on nii riigi seaduste kui Tallinna õigusaktidega kehtestatud soodustused.

Viimaste aastate liiklusloenduse analüüs on näidanud, et aasta keskmine ööpäevase liiklussageduse muutus ilmutab Tallinna kesklinna piiril alates 2009. aastast tõusutrendi. Sellest tekkivad müra, vibratsioon ja CO2-heited mõjuvad halvasti elukeskkonnale ning ummikud raiskavad liiklejate aega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles