Jalakäijate tunnelid võtavad ilmet

Tartu maantee tunnelile valati eile betoonseina. Pilk tunneli sisse.

FOTO: Peeter Kümmel / Sakala

Tartu maanteele Viiratsi külje alla planeeritud maakonna kaks esimest jalakäijate tunnelit hakkavad endast märku andma.

Nagu «Sakala» on varem kirjutanud, ehitatakse Viiratsi alumise ristmiku asemele ringristmik ning selle alla kaks tunnelit. Nüüd on töö niikaugel, et Tartu maantee alune tunnel võtab kuju. Betoonist põhi on valmis ja käib seinte valamine.

Mustlasse viival teeotsal tehakse veel tunneli põhja valamiseks ettevalmistusi. Töö tellija, maanteeameti Lääne regiooni ehitusosakonna peaspetsialist Allan Allik ütles, et kuna pinnas on seal ebapüsiv, tuli põhja toestamiseks panna maasse vaiad.

Nii Tartu kui Mustla tee tunneli pikkus on 28 meetrit. Mõlemad on neli meetrit laiad ning kaks ja pool meetrit kõrged.

«Tunnelitesse pole valgustust planeeritud, aga me mõtleme sellele ning võib-olla tellime selle töö lisaks,» märkis Allik.

Peatöövõtja, aktsiaselts TREF on Tartu maantee remondijärjega graafikus ning maanteeametil Alliku kinnitust mööda firmale ühtki etteheidet pole. «Töö lõpp on plaanis järgmise aasta sügisel, aga peatöövõtja ise loodab suurema osa käesoleva aastaga valmis saada,» lisas ta.

Pärast varasemaid remonte ja uue silla ehitamist Tartu maanteel jõudis tänavu kevadel järg Viljandi külje alla. Nüüd uueneb Viljandi ja Kalmetu vaheline 12,3kilomeetrine lõik.
Ehitus läheb maksma 6,23 miljonit eurot, raha tuleb maanteeameti ehk riigi eelarvest. Viimati nägi kõnealune teelõik kapitaalremonti 1970. aastate algul.

Aktsiaseltsi TREF projektijuht Guido Lents ütles, et ilm on ehitust soosinud ja see edeneb hästi. Liiklejate huvides ei võetud korraga üles kogu lõigu vana katet, seda tehakse jupikaupa.

Lents hindas, et lähema paari nädala jooksul jõuab tööjärg Viljandi poolt vaadatuna umbes poole peale ehk Uusnani.

«Loodame, et selle aasta sügisel saab kogu 12,3 kilomeetri pikkune lõik uue asfaltkatte alla,» lisas ta.

Tagasi üles