Aus liiklemine aitaks vältida õnnetusi raudteeülesõitudel

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudteel juhtunud õnnetusjuhtumite arvu suurenemine on seotud ka tavapärasest suurema lumekogusega.
Raudteel juhtunud õnnetusjuhtumite arvu suurenemine on seotud ka tavapärasest suurema lumekogusega. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

30 mulluse raudteeõnnetuse põhjusi uurinud tehnilise järelevalve ameti (TJA)  kinnitusel juhtusid avariid enamasti liikluseeskirja eiramise tõttu.

TJA statistika kohaselt oli mullu 17 maanteesõiduki ja rongi kokkupõrke juhtumit. Neis sai vigastada kümme ja hukkus kaks inimest. Rong sõitis raudteel viibivale inimesele otsa 13 korral, neli inimest sai vigastada ja üheksa hukkus.

Võrdlus varasemaga

2009. aastaga võrreldes kasvas nii kokkupõrke- kui otsasõidujuhtumite arv. Raudteeõnnetuste peamiseks põhjuseks võib aga TJA andmetel pidada liikluseeskirja eiramist ning tee- ja ilmastikuoludega sobimatu sõidukiiruse valimist. Aus ehk eeskirju järgiv liiklemine aitaks õnnetusi vältida.

Raudteel toimunud õnnetusjuhtumite arvu suurenemine on seotud ka tavapärasest lumisema talvega. Nii leidsid mullusest 17 kokkupõrkejuhtumist 11 aset just talvel.

Õnnetuste tagamaad

Õnnetuste peapõhjusteks võib pidada lund ja jääd ülesõidukohtadel, halba nähtavust ning suutmatust arvestada talvisel ajal ülesõidukohal valitsevate tingimustega, teatas TJA.

Kokkupõrkeid oli nii automaatse fooriga kui reguleerimata ülesõidukohtadel.
Inimestele otsasõidu juhtumid toimusid seetõttu, et inimene oli raudteel selleks mitte ette nähtud kohas. Nende juhtumite täpsemate asjaolude väljaselgitamisega tegeleb politsei.

TJA analüüsib järjepidevalt raudteel aset leidnud õnnetuste asjaolusid, et leida koostöös raudteetaristu ettevõtjatega ning teeohutusega tegelevate organisatsioonidega probleemidele lahendused ning muuta raudteel liiklemine võimalikult ohutuks.

Mullu jätkati sõitjate ooteplatvormide rekonstrueerimist. Aasta lõpuks valmis 19 uute, järgmisel aastal sõitma hakkavate reisirongide vajadustele vastavat ooteplatvormi.

Ülejäänud ooteplatvormid rekonstrueeritakse tuleva aasta lõpuks. Need muudavad raudteeliikluse tuntaval määral mugavamaks ja ohutumaks.

ÜLESÕIT PAREMAKS

Jätkub ülesõidukohtade ohutumaks muutmine.
• Tänavu on raudteetaristu ettevõtjatel plaanis panna Türi—Viljandi raudteelõigul kolmele raudteeülesõidukohale automaatsed foorid.
• Raudteeülesõidukohtade seadmeid uuendatakse ka Tallinna—Tapa—Tartu lõigul.
Allikas: BNS

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles