Linnajuhtide otsusest sõltub parkimistrahvide lõpp

Marko Suurmägi
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ühisteenuste parkimiskontrolör on viimase paari aasta jooksul teinud väga agaralt tööd ning kirjutanud parkimistrahve välja kümme korda enam, kui seda tehti varem. Nüüd kavatseb linn tasulise parkimise sootuks lõpetada.
Ühisteenuste parkimiskontrolör on viimase paari aasta jooksul teinud väga agaralt tööd ning kirjutanud parkimistrahve välja kümme korda enam, kui seda tehti varem. Nüüd kavatseb linn tasulise parkimise sootuks lõpetada. Foto: Elmo Riig

Kuu lõpul peab volikogu otsustama, kas järgmisel aastal saab Viljandi kesklinnas tasuta parkida. Ettepanek on tehtud, kuid linnajuhid pole jõudnud omavahel kokkuleppele, kas see on hea mõte.

Volikogu või linnavalitsuse liikmena kesklinnas tasulist parkimist kaks korda kehtestanud ja korra lõpetanud Tauno Tuula on seisukohal, et kauaks autojuhtidele tasuta parkimise rõõmu ei anta. «Inimeste laiskuse tõttu tuleb tasu paratamatult varsti tagasi,» arvas ta.

Viljandi linnapea Loit Kivistik on aga veendumusel, et inimeste mõistvale suhtumisele võib loota ning parkimistasu kaotamine ei too kaasa kaost ja ettevõtjatele muresid.

Ettevõtja ei usu tasuta korra õnnestumisse

Kõik eile «Sakalaga» kesklinna tasulise parkimise teemal vestelnud inimesed olid ühte meelt, et aastaid kestnud piirangu kaotamise õnnestumine sõltub sellest, kas kesklinnas töötavad inimesed hoiavad ka edaspidi autosid hoovis või jätavad need tänava äärde. Enamasti on viimati mainitud variant mugavam.

Tartu tänaval juba enam kui 15 aastat tegutsenud fotopoe Maksifoto omanik Mati Roosalu nimetas senise korra muutmist rumalaks ideeks. «See toob kaasa parkimiskaose ja kliendid ei pääse poodi,» tõi ta välja oma argumendi.

Roosalu on kesklinnas fotoäri ajanud nii tasuta kui tasulise parkimise ajal ning pooldab kindlalt teist varianti.

Ettevõtja ütles, et loodab nagu Viljandi linnapea, et kesklinna asutuste töötajad pargivad oma autod ka edaspidi hoovidesse, kuid lisas samas, et ei usu sellesse. «Meie maja hoovis on viis parkimiskohta,» sõnas ta. Hoovi on aga keeruline sõita ning seal on kitsas. «Kindlasti räägin oma töötajatega, et nad autod edaspidi sinna pargiksid, aga käskida või keelata ma ei saa,» lausus Roosalu.

«Praegune kord, et kaks tundi saab tasuta parkida, on täiesti hea,» leidis ta. «Mõni võõras küll unustab kella ja saab aeg-ajalt trahvi, aga uus kord toob suure segaduse.»

Linn muutuks sõbralikumaks

Trahvi saanud võõrastega puutub tihti kokku Viljandi turismiinfopunkti juht Angela Aru, kelle kontori ees Vabaduse platsil on parkimine suvel tasuline ja talvel tasuta.

Aru sõnul on turistid kurtnud rohkem trahvi saamise kui parkimiskoha puudumise üle. Tema meelest jätab tasuta parkimine Viljandist külalislahkema mulje, kuid pole teada, kas suvel turistidele kohti jätkub.

Aru arvates oleks väga hea, kui linna külalistele saaks turismiinfopunkti ette teha eraldi parkimisrea. Kes peaks aga kontrollima, et turistidele mõeldud kohtadel ei pargiks kogu päeva ümbruskonna töötajad, ei osanud Aru pakkuda. «Kuidagi võiks parkimine olla ikkagi reguleeritud,» leidis ta.

Tasuta parkimisele ennustas kõige kiiremat lõppu praegune linnavalitsuse liige Tauno Tuula. Tema prognoosi kohaselt jõuavad üsna pea raekotta vihased kesklinna ettevõtjad, kes süüdistavad tasuta parkimise alguse järel linnajuhte oma äride hävitamises. Tuula meenutas, et 1990. aastate lõpul käisid ettevõtjad aastase vahega raekojas ja nõudsid algul tasulise parkimise alustamist, siis lõpetamist ja siis jälle alustamist.

«Maavalitsuse ees (Vabaduse platsil — toimetus) käib tasuline ja tasuta parkimine praeguseni nagu kuum kartul. Nii kui tasu nõudmine lõpetatakse, on parkla autosid terve päev täis,» tõi ta näite.

Volikogu asub tasuta parkimise kehtestamist arutama novembri lõpul.

Esimese otsuse parkimistasu nõudmise kohta tegi volikogu 1994. aastal. Pärast seda on otsust mitu korda muudetud või on trahvimisest loobutud seadusemuudatuste tõttu.

Viimati sai kesklinnas tasuta parkida 2002. aasta 1. septembrist 2003. aasta suveni.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles