Ettevõtjad korrastavad autorendi tingimusi

Ants Viljandi omaniku Mait Hommiku sõnul tuleb rendiauto enne sõitu minekut ja pärast sõidust tulekut tähelepanelikult üle vaadata.

FOTO: Marko Saarm / Sakala

Viis suurt autorendifirmat, Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz ja Sixt, nõustusid üle vaatama oma teenuste tingimused, et tagada tarbijale suurem selgus ja õiguste kaitse. Muudatuse eestvedajad on Euroopa Komisjon ja riiklikud tarbijakaitseametid.

«Peamiselt on tähelepanu all tingimused, mis puudutavad kindlustust ning kütusepaagi täitmise võimalusi, õiglasemat kahjukäsitlust ning hindade läbipaistvust,» selgitas tarbijakaitseameti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Vaksmaa-Tammaru.

Autorendi ettevõtted parandavad hinnakujunduse läbipaistvust veebis tehtava broneeringu korral: tarbijale peab olema kättesaadav kogu info kohustuslike tasude ja vabatahtlike lisavõimaluste kohta, teenuse tingimuste ja nõuete kohta, sealhulgas tagatisrahaga seonduv. Tarbija peab saama ka rohkem infot kindlustuse kehtivuse, tingimuste ja hinna kohta: millistel juhtudel kindlustus katab võimaliku tekitatud kahju ning millistel mitte. Selgust vajab ka auto tankimisega seonduv.

Täpsustatakse auto vastuvõtmise ja üleandmise korda, et oleks võimalik paremini välja selgitada, millised vead on tekitanud rentnik ise ja millised vead olid autol juba enne, kui tarbijalt küsitakse selle eest raha. Samuti tuleb sellised tehnilised vead õiglaselt hinnastada.

Kristina Vaaksmaa-Tammaru tõi näite, kus tarbija maksis auto kättesaamisel tagatisraha 600 eurot ning tema rendiperioodi ajal tekitas keegi kolmas isik autole üliväikese kriimu, mille korrastamine maksis alla 100 euro, tarbijalt võeti selle eest aga kogu 600-eurone tagatisraha. «Ettevõte selgitas, et nii on ju lepingus kirjas,» selgitas ta.

Teenuste tingimuste ülevaatamine on tingitud tarbijate pöördumistest Euroopa tarbija nõustamiskeskuste poole. Autorendifirmade teenuste tingimused peaksid saama korrastatud käesoleva aasta lõpuks.

Tagasi üles