Sõudekanali projekt pannakse seisma

Rannar Raba
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viljandi järvel on juba aastakümneid aktiivselt sõudmisega tegeldud.
Viljandi järvel on juba aastakümneid aktiivselt sõudmisega tegeldud. Foto: Marko Saarm

Viljandi linnavalitsus kavatseb seisata suurtele kuludele viidates Viljandi järvele planeeritava sõudekanali projekti.

Linnapea Ando Kiviberg ütles BNS-ile, et sõudekanali detailplaneeringu menetlemine oleks mõistlik ajutiselt peatada ja tulla küsimuse juurde tagasi järgmisel aasta. Muu hulgas viitas linnapea lähenevatele hansapäevadele ja keskkonnauuringute kõrgele hinnale.

«Viljandi korraldab tänavu rahvusvahelisi hansapäevi, mis nõuavad linna tegevuseelarvest küllalt suuri kulutusi. Sõudekanali detailplaneering tahab aga enne keskkonnamõjude strateegilise hindamise läbiviimist, mis on lisaks detailplaneeringu teostamisele oluline täiendav kulu,» selgitas Kiviberg sõudekanali projekti peatamise tagamaid.

Mullu sügisel asus linnavalitsus uurima, kas Viljandi järvele oleks võimalik rajada 2000-meetrine sõudekanal, mis vastaks rahvusvahelise sõudeföderatsiooni reeglistikule.

Viljandi volikogu kuulutas mullu oktoobri lõpul välja järve sõudeala detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise, mille eesmärk oli kavandada järvele sõudestaadion. Sellega kaasneks kaldajoone muutmine ja ehituskeeluvööndi vähendamine. Ala asub Viljandi vanalinna muinsuskaitsealal, maastikukaitsealal, Natura 2000 võrgustiku alal ja üldplaneeringuga määratud rohekoridoris.

«Viljandi linn on sõudespordi arengu üle äärmiselt uhke ning sõudjad hindavad Viljandi järve looduslikku sõuderada väga kõrgelt. Tähtis on ka see, et treeninguteks vajalik taristu on juba olemas ning potentsiaalse võistluspaiga vaatevinklist on eeliseks seegi, et linnakeskkond vajalike teenustega on vahetus läheduses,» ütles Kiviberg.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles