Maanteeameti lääne regiooni liikluskorralduse osakonna peaspetsialist Alard Tallo ütles, et algul streikima hakanud seadmeid parandati mitu korda, kuid eelmise aasta lõpust valgustus enam ei tööta.

«Osa leedlampe annaksid küll veel valgust, aga kui kogu süsteem tööle lülitada, siis natukese aja pärast lülitub see jälle välja,» lausus ta. «Paraku on Hiina seadmed nii korrodeerunud, et neid pole enam võimalik parandada. Tänavu on plaanis kogu komplekt uue vastu välja vahetada.»

Tallo sõnul on selleks tööks maanteeameti eelarves raha olemas, aga kui palju võiks see umbes maksma minna, ta veel öelda ei soovinud, et mitte mõjutada tulevasel riigihankel osalejaid.

Peaspetsialist märkis, et Emajõe sild peaks hakkama pimedas taas värvimängu pakkuma enne selle aasta lõppu, arvatavasti sügise jooksul.

Nagu Sakala on varem kirjutanud, paigaldati Viljandi–Tartu maanteele Emajõe silla külge leedvalgustid, mis pimedal ajal sillakonstruktsioonidele mitmevärvilist valgust heitsid. Töö sai tehtud 2009. aasta lõpul pärast uue silla valmimist.

Valgustid tarninud osaühingu Prolight juhatuse liige Valdi Lootus ütles toona, et valgustite garantii on küll kaks aastat, kuid need peaksid vastu pidama kümme aastat. Selle all pidas ta silmas aega, mille jooksul ei kaota dioodid oma valgusviljakusest rohkem kui 25 protsenti.

Veel märkis Lootus, et kui mingil põhjusel peaks mõni valgusti rivist välja minema, ei mõjuta see teiste tööd. Tookord leheloo tarvis materjali kogudes jäi näiteks silma, et üks leed kippus juba siis virvendama.

Paraku läks nii, et üle kuue aasta hiljem ei piisa enam ühe või kahe streikiva leedi asendamisest, vaid maanteeamet tahab välja vahetada kogu süsteemi.

Osaühingu Prolight kommentaari enam saada ei õnnestunud, sest äriregistri andmeil lõpetas see firma 2013. aastal tegevuse.

2009. aastal läks sillavalgustuse rajamine maksma pool miljonit krooni ehk ligi 32 000 eurot.