/nginx/o/2019/10/26/12688123t1h8854.jpg)
Viljandi vallavalitsus on otsustanud maha müüa neli riigilt tasuta saadud elektriautot Mitsubishi i-MiEV. Vallavanem Alar Karu sõnul seisneb põhjus selles, et need seitse aastat sotsiaaltöötajate kasutuses olnud sõidukid on amortiseerunud. "Aeg teeb oma töö. Need autod on nii kaua kasutuses olnud, et varsti peaksime hakkama nende akusid vahetama," tõdes ta.
Autod peeti mõistlikuks maha müüa, sest remondikulud tõotavad tulla suured. Müüki lähevad masinad esmaspäevast.
Viljandi abivallavanem Rein Anton ütles, et arvestades autode vanust ja seisukorda, tuleb 1000-eurost tehingut juba väga heaks pidada. "Korralikku raha ei saa nende eest küsida."
Pärimisele, kuidas autod vastu on pidanud, vastas Anton, et sotsiaaltöötajal on sellega kohati keerukas. "See sõidab vähe ja talvel on autos külm. Kui soe sisse panna, väheneb võimalik sõidukilomeetrite hulk veelgi."
Sama on varem Sakala veergudel nentinud Viljandi vallavalitsuse sotsiaalnõunik Irma Väre. Väre tõdes juba seitse aastat tagasi, et kui väljas on paks lumi ja paugub pakane, tekivad elektriautoga raskused. Ta tõi näite, et talvel väheneb elektriauto sõidumaa keskmise 100 kilomeetri pealt 80-ni ja kui küte sisse panna, siis veel 20 kilomeetri võrra.
Anton lisas, et probleemid kerkivad teravalt esile, kui kedagi on vaja mujale linna, näiteks Tartusse sõidutada. Seda on elektriautoga peaaegu võimatu teha, sest aku saab enne tühjaks.
Samas leidsid nii Anton kui Karu, et vallavalitsuse kasutuses olnud autod võiksid veel väärikalt teenida juhte, kel poleks neid vaja nii tihti kasutada.
Sotsiaaltöötajatele on nüüdseks elektriautode asemele soetatud uued sõidukid. Karu sõnul langes seekord valik Daciale. Elektriautot vähemalt praegu vallavalitsus uuesti soetada ei soovinud. "Enne peavad mudelid täienema, siis mõtleme keskkonnasäästule," lausus Anton.
Sakala on varem kirjutanud, et Eesti riik sõlmis 2011. aastal Jaapani konglomeraadiga Mitsubishi Corporation tehingu, mille käigus vahetati kasutamata saastekvoodid elektriautode Mitsubishi i-MiEV ja kogu Eestit katva elektriautode laadimise taristu vastu. Vahetuse tulemusena sai Eesti 507 elektriautot. Riik jagas omavalitsustele sotsiaaltöö tegemiseks neist 390, esimesed autod saadi kätte 2011. aasta oktoobris ning vimased 2012. aasta mais. Ülejäänud autod andis riik teiste riigiteenistujate töösõidukiteks.