Türini viiv raudteelõik läbib uuenduskuuri

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ekskavaator Komatsu tõstab lund, tagaplaanil paistab dresiin.
Ekskavaator Komatsu tõstab lund, tagaplaanil paistab dresiin. Foto: Elmo Riig

Neil päevil võis Sürgavere lähedal raudteel näha omapärast vaatepilti: rongi asemel liikus liipritel ekskavaator ja haukas kopaga isukalt lund.

Tegu polnud siiski raudtee äärest lumevallide eemaldamisega. Edelaraudtee Infrastruktuuri aktsiaseltsi juhatuse liige Rain Kaarjas selgitas, et tööd on seotud õige pea algava Türi ja Viljandi vahelise raudteelõigu renoveerimisega.

«Tõesti teisaldati ka lund, kuid selle töö sisuks on betoonliiprite aluste ettevalmistamine,» lausus ta. «Türi—Viljandi raudtee renoveeritakse tehnoloogiaga, mis nõuab betoonliiprite paigaldamist raudtee äärde. Mahasadanud lumi takistab seda ning kohad, kuhu betoonliiprid paigutatakse, peavad olema lumest puhastatud. Seda seal viimastel päevadel tehtigi.»

Ettevalmistusi alustas raudteefirma mullu septembris ning töö peaks saama valmis veebruaris. Uuenduskuuri läbib kogu kahe linna vaheline lõik, mis on 52 kilomeetrit pikk.

Kaarjas tõdes, et üldjuhul sellist tööd talviti ei tehta, kuid ettevõtte eesmärk on alustada kevadel raudtee-ehitust ning selleks ajaks tuleb ära teha kõik ettevalmistused.

«Lumi ettevalmistustöid ülemäära palju ei sega ja loodame, et vahepeal seda enam meetrite kaupa juurde ei tule,» märkis ta. «Nii saame põhitööd alustada aprillis ja loodame kõik valmis saada hiljemalt aasta lõpuks.»

Kaarjas lisas, et ettevalmistuste ajal reisi- ja kaubarongiliiklus häiritud ei ole. Küll aga suletakse kogu liiklus kevadel, mil algavad põhitööd. Uuesti hakkavad rongid Viljandi ja Türi vahel sõitma aasta lõpul.

Edelaraudtee andmeil ehitati kõnealune raudteelõik 1520-millimeetrise laiuse peale 1970. aastate algul ja hiljem pole seda kapitaalselt remonditud.

HIND
Raudteelõigu renoveerimine läheb maksma üle 19 miljoni euro (üle 300 miljoni krooni).
• Sellest kaks kolmandikku tuleb Euroopa Liidu fondidest ja ülejäänu Edelaraudtee rahakotist.
• Peatöövõtja on osaühing GoTrack.
Allikas: Edelaraudtee Infrastruktuuri aktsiaselts

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles