Reet Ortus: Mune lõhkumata ei saa head kooki küpsetada

, Lääne regionaalse maanteeameti ehitusosakonna peaspetsialist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reet Ortus
Reet Ortus Foto: Erakogu

4. JUUNI «Sakala» arvamusküljel ilmus Jüri Kuke väga kriitiline kirjutis liikluskorraldusest Mustla teetööde ajal. Eks see kipu tihti nii olema, et kõrvalseisjad teavad asjast rohkem, kuid tee omaniku maanteeameti esindajana soovin siiski kummutada arvamuse, et teedeehitajad on täiesti rumalad ja vastutustundetud.


KAHTLEMATA on alates möödunud sügisest, kui töödega algust tehti, olnud nii Mustla elanike kui sealkandis liiklejate elu keeruline. Paraku ei saa mune lõhkumata kooki küpsetada.

Ma ei püüagi väita, et ümbersõitude korraldamise ja ümbersõiduteede hooldamisega on kõik alati ideaalselt sujunud — alati saab paremini —, aga me oleme kogu aeg üritanud liiklejaid ebameeldivustest säästa.

Kõigepealt käsitlen liikluse kaugemalt ümbersuunamist. Kindlasti on see vajalik rahvusvahelise transiidiga magistraalidel.

Kohalikele autojuhtidele on kogu informatsioon riigimaanteedel kehtestatud piirangute kohta kättesaadav maanteeameti kodulehelt, lisaks edastatakse teavet raadios ning kindlasti levib info ka suust suhu. Oleme täheldanud, et esimeste nädalate jooksul pärast ehitustöödega seotud piirangute kehtestamist väheneb piirkonnas alati liiklus.

Sellest saab järeldada, et ümbersõidud on põhiliselt ikkagi neile teekasutajaile, kes ei saa kaugemalt ringi sõita. Et hoida kokku inimeste aega ja raha, jälgime alati, et ümbersõidul teekond võimalikult lühike oleks.

TÄNAVU kevadel oli liikluse korraldamine eriti keeruline, sest teedel oli keskmisest enam talvekahjustusi, mille kõrvaldamiseks soodsaid tingimusi andis kaua oodata. Lisaks valmistas probleeme see, et kohalikele elanikele tuli tagada võimalus Mustlast läbi sõita, ent seda kasutas kurjasti ära nii mõnigi raskeveokijuht.

Sõidukijuhtidele võis tõesti tunduda ainuõige suunata liiklus kõvakattega Kärstna—Raassilla maanteele, kuid kahjuks ei ole selle tee kate ja kandevõime niisugused, et liikluskoormust saaks kevadisel ajal suurendada. Seetõttu püüdsime ümbersõite korraldada kruusateede kaudu, mis kevade edenedes kahjuks üksteise järel läbimatuks muutusid.

Selleks ajaks oli ehitusel vajalike raskeveokite ja kahjuks ka liiklusmärkide eirajate tõttu kannatada saanud mitu Mustla tänavat. Eriti halvas seisus oli Harju tänav ning kuna oli selge, et seal tuleb ette võtta põhjalik remont, suunasime liikluse teedelagunemise lõpuni läbi Mustla.

SEALTKANDI murelikel elanikel tasub informatsiooni saamiseks astuda esmajoones läbi oma vallamajast. Tee-ehitust puudutavatel koosolekutel on alati osalenud kas Tarvastu vallavanem või valla majandusnõunik ning mõlemad oleksid võinud kinnitada, et hiljemalt teetööde lõpuks taastatakse Harju tänava endine seisukord ning vajadusel remonditakse ka mõnda teist kahjustada saanud teelõiku.

Esimese Mustla tänavate ülevaatuse tegime koos valla majandusnõuniku ja teetööde projektijuhiga juba varakevadel. Selle tulemusel sai kolmepoolselt allkirjastatud protokolli kantud, et peatänava ehituse käigus tehakse korda ka lõhutud tänavad. See lubadus viiakse ellu tehniliselt ja tehnoloogiliselt sobival ajal.

PRAEGUSEKS ongi tänavate remondiga algust tehtud, kuid tolmuvaba katte taastamist tuleb veel oodata. See töö on plaanitud suve lõppu, kui tee-ehitusele kruusa vedamine on enamjaolt lõppenud.

Seniks loodame kohalikelt elanikelt mõistvat suhtumist. Oleme alati valmis nende küsimused ja mured ära kuulama.

Samuti loodame, et aastase ebamugavuste talumise järel saab Mustla rahvas kaua aega rõõmustada ilusa peatänava üle.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles