Vaksalisse parkimiskohti niipea juurde ei tule

Sten Mahov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui nädala sees pargitakse Viljandi raudteejaama parklasse autosid vähe, siis reede ja pühapäeva õhtutel on seal vaba kohta leida raske.
Kui nädala sees pargitakse Viljandi raudteejaama parklasse autosid vähe, siis reede ja pühapäeva õhtutel on seal vaba kohta leida raske. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kuigi reede- ja pühapäevaõhtuti kipub Viljandi raudteejaamas parkimiskohtadest puudu tulema, pole linnavalitsusel ja Edelaraudteel kavas lisaparklat rajada. Murelikuks teeb neid hoopis Kalevi tänava ülekäigukoht.

«Kui raudteejaamast reede ja pühapäeva õhtul mööda sõita, siis näeb, et parkla on autosid täis, sest inimesed kas tulevad Tallinnast või lähevad sinna,» sõnas iga päev raudteejaamast läbi sõitev bussijuht Peeter Tuur.

Ta lisas, et kitsaskohad raudteejaama parklas kaovad kiiresti ning üldise olukorraga võib siiski rahule jääda. «Eelmisel aastal oli jaamahooneesine plats lumest lahti lükkamata ning meil oli tükk tegemist, et buss ümber pöörata,» nentis ta. «Praegu seda muret enam ei ole.»

Kulutused on suured

Ka Edelaraudtee kommunikatsioonijuhi Kersti Gorstovi hinnangul ei ole parkimiskohtadest Viljandi raudteejaamas puudus.

«Kui tullakse rongile vastu, siis korraks tekib palju autosid, aga need lahkuvad peatselt. Nii et neile, kes soovivad sinna päevaks autot jätta, et rongiga asju ajama sõita, peaks kohti jaguma,» lausus Gorstov.

Ta sõnas, et kui Viljandi linn soovib parkimiskohti siiski rajada, on Edelaraudtee Infrastruktuuri aktsiaselts valmis teda selles aitama. «Kogemus näitab, et kohtades, kus parklad on rajatud, on ka huvi nende vastu suur.»

Viljandi abilinnapea Rein Triisa sõnutsi pole linnal praegu parkimiskohti kavas juurde luua. Vajaduse ja võimaluse korral on linnavalitsusel selleks plaan siiski olemas.

Näitena, kuhu võiks raudteejaama lähedal lisaparkla rajada, tõi Triisa reformimata riigimaa naftabaasi juures. «Kui võsa maha võtta, on sinna täitsa võimalik täiendavaid parkimiskohti teha. Need kulutused on aga päris suured,» nentis ta.

Tähelepanu ohtlikkusele

Seevastu Kalevi tänava mitteametlik ülekäigukoht, kus inimesed on aastate jooksul üle raudtee kõndinud, teeb murelikuks nii linnavalitsust kui raudteefirmat.

Rein Triisa jutu järgi on inimesed harjunud Kalevi tänava ülekäigukohta kasutama, ehkki seda teha ei tohiks.

Edelaraudtee Infrastruktuuri aktsiaselts kõnealust ülekäiku Kersti Gorstovi sõnul ei soovi ega soovita, sest ametlik ülekäigukoht asub sellest paa­risaja meetri kaugusel.

«Tegu on ohtliku kohaga, sest rongide kiirus on sellesse kohta jõudes juba päris suur, uute rongide kiirendusvõimekust arvesse võttes ka kuni 120 kilomeetrit tunnis,» rääkis Gorstov.

Ta lisas, et kui linnavolikogu otsus soosib ülekäiku ning see ka finantseerimist leiab, siis ettevõte üldsuse huvile vastu ei seisa. «Külla aga tahame juhtida tähelepanu ohtlikkuse teemale,» toonitas Gorstov.

KOMMENTAAR

Norbert Kaareste,

Elektriraudtee müügi- ja kommunikatsioonijuht

Elektriraudtee asub üleriigiliselt tegutsema 1. jaanuarist 2014. Siis on kõik riigisisesed rongiliinid Eestis meie teenindada ja seda uute elektri- ja diiselrongidega Stadler FLIRT.

Kuigi Viljandis hakkavad uued rongid sõitma tuleva aasta 1. jaanuaril, võib uusi ronge siin näha ühilduvuskatsete tegemise ajal. Praegusega võrreldes plaanime Viljandi rongi peatuskohad samaks jätta, kuid sõiduaeg väheneb.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles