Juhtkiri. Katus ja seinad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Sakala

Lähitulevikus ei juhtu Viljandi Kaare kooliga midagi, kuid seitsme aasta pärast peab too hariduslike erivajadustega lastega tegelev õppeasutus oma senise maja maha jätma. See on muudatus, mida ei saa ellu viia üleöö. Mida varem rahulikult atra seadma hakatakse, seda sujuvamalt ja õigemas suunas saab kogu protsess minna.

Kas erivajadustega lapsed peaksid õppima eraldi asutuses või tavakoolis, on üsna paradoksaalne küsimus. Esimese variandi kasuks räägib see, et nii peaksid olema tagatud kõik tingimused, mida need lapsed vajavad. Niisuguse lahenduse miinus on aga, et nad ei harju teiste lastega ning ka tavakoolis õppivatel poistel ja tüdrukutel ei avane võimalust omandada eluks kogemus, kuidas mõnevõrra teistsugust lähenemist vajava kaaslasega suhelda. Teisena nimetatud variandi rakendamise korral jäävad aga halvimal juhul kaotajaks kõik asjaosalised: nii hariduslike erivajadustega lapsed, teised õpilased kui õpetajad.

Loogiline on järeldada, et need, kes suudavad tavaklassis kohaneda, peaksid õppima üldhariduskoolis. Ka riiklik poliitika lähtub niisugusest põhimõttest. Kuid nagu nendib tänases Sakalas Viljandi abilinnapea Janika Kivistik, on tavakoolide üldine võime erivajadustega lastega toime tulla kehv. Ka seda tuleb silmas pidada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles