Repliik. Helistajate kaitseks

Karl-Eduard Salumäe
, Sakala arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karl-Eduard Salumäe
Karl-Eduard Salumäe Foto: Elmo Riig / Sakala

Kes meist ei tahaks, et temasse viisakalt suhtutaks. Vana tarkus, et teistega tuleb käituda nii, nagu sa tahad, et sinuga käitutaks, on üldiselt au sees. Ent mis kombeamneesia tabab inimesi siis, kui helistab telefonimüüja?

Telefoni teel kauba pakkuja peale lausa karjumist tuleb loodetavasti ette harva. Kuid ka äraütlemisel ja äraütlemisel on vahe. Tõredal häälel helistaja pikalt saatmist ja nägemiseni jätmata kõne katkestamist peetakse matslikuks käitumiseks. Seda see ongi.

Ma ei tea kedagi, kes oleks juba lapsena tahtnud saada telefonimüüjaks. Tõtt-öelda ei tunne ma vist ka ühtegi selle ameti pidajat. Aga see polegi oluline. Tähtis on suuta ennast teise inimese rolli mõelda. Inimkond on selle kohta lausa eraldi sõna välja mõelnud: empaatiavõime.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles