25. novembrini saavad toiduettevõtted taotleda taas oma toodetele Eesti kõige tuntumat kvaliteedimärgist Pääsukesemärki, mille tuntus Eesti elanike seas on tänavuse uuringu kohaselt 85 protsenti.
Eesti põllumajandus-kaubanduskoda kutsub toidutootjaid Pääsukesemärki taotlema
"Eesti toiduettevõtted toovad igal aastal turule arvukalt maitsvaid toidutooteid, mille valmistamiseks kasutatakse meie oma põllumajandustootjate toodetud kodumaist toorainet. Pääsukesemärk annab suurepärase võimaluse kvaliteetsete ja kodumaiste toidutoodete esiletõstmiseks," ütles Eesti põllumajandus-kaubanduskoja juhatuse liige Meeli Lindsaar.
Ta sõnul selgus selle aasta kevadel koja tellimusel Kantar EMOR-i korraldatud uuringust, et 68 protsenti Eesti tarbijatest eelistavad Pääsukesemärgiga tooteid ning nendest inimestest omakorda kaks kolmandikku eelistavad Pääsukesemärgiga tooteid alati või mõnikord ka siis, kui need on kallimad ilma märgita toodetest. 86 protsenti inimestest peavad seda usaldusväärseks toidumärgiseks.
Pääsukesemärk annab võimaluse märgisel rõhutada, et toode on valmistatud Eesti lihast, piimast, teraviljast või muust kodumaisest toorainest.
Pääsukesemärki kannab praegu 285 toodet, aga läbi 20-aastase ajaloo ulatub seda kandnud toodete hulk paari tuhandeni. Praegu on kõige rohkem Pääsukesemärgiga tooteid Eesti Pagari, Farmi Piimatööstuse ja Marjamaa Talu tootevalikus.
Kõrgele kvaliteedile ja kodumaisele päritolule viitavat märgist antakse tootele, mis on valmistatud eestimaisest põhitoorainest ning läbinud edukalt laboratoorse ja sensoorse hindamise. Märgi kasutamisõigust võivad taotleda kõik Eesti ettevõtted, kelle toodete valmistamiseks kasutatava tooraine päritolu on kontrollitud. Ettevõtjatele antakse toote hindamise järel sõltumatute toiduekspertide tagasiside, mis aitab hoida ja vajadusel parandada toodete kvaliteeti.
Pääsukesemärgi taotlemise tähtaeg on 25. november.