Valuoja kooli poisid seiklevad vastuvoolu

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sügisel said seiklusgrupi õpilased ennast proovile panna sellega, et ronisid mööda seina Karula tuuliku tippu.
Sügisel said seiklusgrupi õpilased ennast proovile panna sellega, et ronisid mööda seina Karula tuuliku tippu. Foto: Erakogu

Viljandi Valuoja põhikoolis alustati sel sügisel projekti «Seigeldes vastuvoolu», mis pakub tänu Viljandimaa noortekeskusele mitmesugusid üritusi kogu õppeaasta vältel.


Seikluskasvatuse mõju õpilastele katsetas kool juba eelmisel õppeaastal: Viljandi kultuuriakadeemia huvijuhi eriala tudengid Priit Oks ja Erki Uus korraldasid seal väikesele poisterühmale kevadel põnevaid ettevõtmisi.



Noid õppepäevi rahastas kool oma eelarvest ning kokku jõudsid poisid läbi teha kolm seiklust: laskuda köite abil lossimägede rippsillalt, ronida Karula veski seinal ning turnida üle lossimägede oru.



Seiklemas käib tosin last


Valuoja põhikooli direktori Matti Orava selgitust mööda oli säärase rühma moodustamise ajend see, et lapsed on järjest rahutumad ja nii mõnelgi neist polnud alati mahti tunnis õpetaja juttu kuulata.



«Kui lastel on huvitavaid tegevusi, jääb neil üleannetusteks vähem aega,» lausus ta ning lisas: «Tahtsime ka seda, et nad õpiksid meeskonnatööd tegema ja üksteist toetama.»



Paraku on niisugune ettevõtmine üsna kulukas ning kooli eelarvest ei olnud võimalik selleks rohkem raha anda.



«Nõnda tekkiski meil kevadel koos Viljandimaa noortekeskusega mõte kirjutada selle tarbeks projekt,» rääkis Matti Orav.



Projektijuht Eele Kants tegi hulga rahataotlusi ning selle tulemusena kogunes projektile «Seigeldes vastuvoolu» 120 000 krooni.



«Loodetavasti saame õppeaasta teisel poolel sellele summale veel lisa,» sõnas Kants.



Saadud raha võimaldab Valuoja kooli noortele seikluskasvatust kogu käesoleva õppeaasta jooksul.



Et seiklusrühmas osalejate arv oli piiratud, moodustati grupp koostöös kooli õpetajate ja sotsiaalpedagoogiga.



«Seal on nii probleemidega poisse kui väga hea õppeedukusega õpilasi,» märkis direktor.



Kokku on praegu seikluskasvatuse rühmas tosin viienda kuni seitsmenda klassi last. Matti Orava sõnul on neile kehtestatud kindlad reeglid.



«Esiteks tuleb õpilastel meie treeningutel kohal käia. Samuti on osalejatel võimalik saada abi nõustajalt,» kõneles ta. «Just selline vahetu koostöö kooli töötajate ja projektis osalejate vahel annab meile teavet, kas niisugusest ettevõtmisest on ikka ka kasu.»



Õpivad koos tegutsema


Projekti «Seigeldes vastuvoolu» tegelusi juhendavad käesoleval õppeaastal Eele Kants ja Nele Rattas. Igal õppeveerandi nädalal, välja arvatud veerandi viimane nädal, korraldavad nad lastele kahe- kuni kaheksatunnise sise- või välitreeningu. Need arendavad laste meeskonnatööoskusi ning pakuvad neile eduelamusi ja võimalusi ennast ületada.



Lastegrupp on õppinud metsas köisi kinnitama ja nende abil liikuma. Nad on laskunud rippsillalt, orienteerunud nii lossimägedes kui koolimajas, käinud Karula tuuliku seinal ronimas, pannud end proovile Otepää seikluspargis ning pidanud paintball’ilahingut.



«Paintball’ile võis igaüks kaasa võtta ühe sõbra, et lõbusam oleks. See oli hea võimalus õpetada lastele strateegia planeerimist, üksteise toetamist ja ühiselt tegutsemist. Nendele oskustele ongi suunatud meie projekti põhirõhk,» kõneles Matti Orav, kes on ka ise paljud üritused lastega kaasa teinud.



Lõppeva poolaasta viimane ettevõtmine oli öine laager, mis algas Valuoja koolis ning jätkus pärast kella üheksat õhtul Viljandimaa noortekeskuse ruumides. Juhendajad korraldasid seal lastele tegelusi ja meeskonnamänge ning rääkisid nendega mitmesugustel teemadel juttu.



«Kui õpilase käitumine ei ole teistele vastuvõetav või ta ei soovi enam rühma tegelustes osaleda, ei hoia me teda seal kinni,» nentis ta. Seiklusgruppi on aga lisandunud kaks tüdrukut, kellele on sealsed ettevõtmised samuti jõukohased.


Tulemusi vaetakse kevadel



Matti Orava arvamust mööda tuleks koolitöös leida teisigi uudseid lahendusi, mis elu huvitavaks teeksid ning nii lastel kui pedagoogidel tänapäeva ühiskonnas tekkivate olukordadega toime tulla aitaksid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles