Mart Müürisepp julgustab osalejaid võitu jahtima ning teeküünlaümbriseid koguma.

FOTO: Mihkel Maripuu

Kolmandat aastat saab teoks keskkonnakampaania «Küünlaümbriste jaht», milles jäätmekäitleja Kuusakoski eestvedamisel kutsutakse Eesti lapsi koguma ärapõlenud teeküünla ümbriseid ja tooma neid taaskasutusse.

Kui varem oli ettevõtmine mõeldud eelkõige I–VI klassi õpilastele, siis tänavu on oodatud osalema ka lasteaialapsed ja VII–XII klassi õpilased.

«Surve kaasata ka nooremaid ja vanemaid lapsi tuli juba esimesel aastal,» lausus võistluse korraldaja Mari-Liis Kallismaa.

Tänavuse küünlaümbriste kogumise teeb eriliseks seegi, et laste lemmik Mart Müürisepp julgustab osalejaid võitu jahtima ning teeküünlaümbriseid koguma.

«Küünlaümbriste jaht» propageerib keskkonnasäästlikku käitumist ning vähendab alumiiniumist küünlaümbriste jõudmist loodusesse, sest need ei lagune seal kunagi.

Kampaania esimesel aastal osales ligemale 3700 õpilast ning koguti üle 760 000 küünlaümbrise. Teisel aastal oli osalejaid juba poole rohkem ning kogutud küünlaümbriste arvuks kujunes üle 1,4 miljoni.

Motivatsiooni suurendamiseks on välja pandud märkimisväärne auhinnafond: peaauhinnad on tasuta Nuku teatri etenduse vaatamine või muuseumis käik, Kalev Spa veekeskuse ja saunakompleksi külastus ning kinoseanss Forum Cinemas. Võitjad sõidutatakse ka sel korral edasi-tagasi tasuta, et lapsed saaksid auhinda nautida. Sel korral on partneriks GoBus. Suurendamaks kõigi osalejate võiduvõimalusi, on sel aastal ka lisavõistlused, kus osalejatel on võimalik näidata loovust meisterdades ning pilte ja videoid tehes. Täpsed auhinnad ja kampaania tingimused (sh lisavõistluste reeglid) koos registreerimisjuhistega on Kuusakoski veebilehel.