Võitjal jätkus pinget viimase katseni

, autospordihuviline
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jaanus Ligur sõitis Saaremaa autorallil kõige kiiremini veoautode arvestuses.
Jaanus Ligur sõitis Saaremaa autorallil kõige kiiremini veoautode arvestuses. Foto: Aivar Kaljusaar

Tänavuse Eesti meistrivõistluste sarja lõpetas Saaremaa teedel sõidetud rahvusvaheline autoralli. Aasta viimasel võidusõidul käis rajal neli Viljandimaa võistluspaari.

Neljast Viljandimaa paarist jõudsid finišisse pooled, E-10 klassis said 13. ja üldarvestuses 67. tulemuse Andrus Karu ja Kersti Kürsa. Veoautol pälvisid klassivõidu Jaanus Ligur ja Aivar Kender.

Reedel ja laupäeval peetud autoralli lõpetas 85 meeskonda, eri põhjustel katkestas 60. Kahjuks olid nende seas ka N-3 rühmas startinud viljandimaalased Kristo Subi ja Teele Sepp ning Kaarel Kurvits ja Mihkel Sagar.

Purunenud vedru ja kraavi sõit

Sõitjate seas üheks Eesti raskemaks peetaval autorallil viljandimaalaste lippu kõrgel hoidnud Jaanus Ligur ja Aivar Kender nägid Saaremaal võidu nimel kurja vaeva. «Konkurents on tihe ja masinad võrdsed, pinget jätkus viimase kiiruskatseni,» kõneles konkurenti 4,7 sekundiga edestada suutnud Jaanus Ligur.

Karksi-Nuia mees nentis, et ei saa seniajani aru Saaremaa teede petlikust kattest. «Sealsetel kruusateedel on värvi järgi keeruline hinnata, kui libedad need võivad olla,» arutles suurte kogemustega autosportlane.

Ka tehnilisi probleeme ei õnnestunud Jaanus Liguril ja Aivar Kenderil vältida: teisel kiiruskatsel purunes nende veokil esivedru. Veidi oli ka õnne, sest esimese päeva viimane katse suleti avarii tõttu enne veoautode starti.

Teiseks päevaks oli viljandimaalaste masin taas sõidukorras ning Ligur ja Kender asusid järelejäänud kiiruskatsetel 27-sekundist kaotust tagasi sõitma.

Hommikul tehtud väikesed sõiduvead ei lubanud neil ka pärastlõunastel katsetel sõitu nautida, vaid sundisid lõpuni pingutama. Viimse piiri peal kihutamine tõi endaga paraku kaasa eksimise. «Panime lepikusse, nii et puud käisid kahte lehte. Õnneks pääsesime tagasi teele,» kirjeldas Jaanus Ligur 11. kiiruskatsel juhtunut.

Kolmel viimasel kiiruskatsel näitas võistluspaar Ligur/Kender veoautode arvestuses parimaid aegu ning kindlustas sellega endale prestiižsel Saaremaa rallil klassivõidu.

Lõpetas viis E-13 klassi veoautot, katkestajaid oli neli.

Krossimehe esimene finiš

Sama palju kui Jaanus Ligur klassivõidust, tundsid Andrus Karu ja Kersti Kürsa rõõmu sihtpunkti jõudmisest. Nad startisid klassis E-10 ning tulid üldarvestuses 67. ja oma grupis 13. kohale.

Varem rallikrossidel kaasa teinud Andrus Karu otsustas end tänavu proovile panna autorallil. Ta võistles juba kolmandat korda, kuid see oli  esimene, mil tal õnnestus endast lõpetanute nimistusse märge jätta.

Tallinna ja Viljandi ralli jäi tandemil pooleli tehniliste probleemide tõttu ning seetõttu oli Eesti ühe raskema ralli finišis sõitjatel rõõmus meel. «Esimese päeva katsed olid õudsed,» tunnistas Andrus Karu. Tema selgitust mööda pääsesid nad rajale pärast 107. konkurenti, mistõttu võistlustrass polnud just parimas korras. «Ma pole näinud isegi nii kehva krossirada,» tõi ta võrdluse.

Teist päeva kokku võttes tõdes Karu, et kiire sõidu kõrval oli väga oluline teel püsida. Endine krossisõitja ei teinud saladust, et nende kahe ala kiiruse ja pidurdusmaa erinevus on üüratu ning uute oludega kohanemine vajab rohkem kogemusi.

Kuues kiiruskatse räsis tehnikat

Ehkki Saaremaa ralli andis Eesti meistrivõistluste paremusjärjestusele lõpliku kinnituse, asusid seal juba N-3 klassi meistritena starti Kristo Subi ja Teele Sepp.

Pärast septembris peetud Viljandi rallit enesele tänavu selle masinaklassi meistrimedali kindlustanud Subil ja Sepal ei õnnestunud paraku Saaremaal lõpuni sõita. Kuuendal katsel purunes nende Honda Civicu pooltelg ning jättis nad pealtvaatajaks.

«Laks käis täiesti sirgel rajalõigul. Kas oli pooltelg varem kannatada saanud või ütles vanadusest töölepingu üles, jääb saladuseks,» arutles Kristo Subi.

Samal katsel jäid jalameheks ka N-3 klassis rajal olnud Kaarel Kurvits ja tema uus kaardilugeja Mihkel Sagar. Nende Renault Cliol purunes šarniir. «Millegi pihta me ei sõitnud, võib-olla said saatuslikuks avapäeva rasked olud,» tõdes Kurvits.

Varem Reio Rajaga võistelnud Kaarel Kurvits ütles, et kasutas seekord Mihkel Sagari teenuseid, sest nii keeruka rajalegendi koostamiseks läks vaja rohkem kogemusi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles