Rallitajad alustasid Otepäält

, autospordihuviline
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mullu rallisprindis Eesti meistriks tulnud Tiit Rattasep leppis hooaja avaetapil klassi Ralli 2WD teise kohaga.
Mullu rallisprindis Eesti meistriks tulnud Tiit Rattasep leppis hooaja avaetapil klassi Ralli 2WD teise kohaga. Foto: Madis Luik / Sakala

Laupäeval, kui Otepääl näitas kraadiklaas kolmkümmend kraadi alla nulli, trotsisid autosportlased pakast ning tegid algust Eesti rallisprindi meistrivõistluste ja E-Cupi rallisarjaga.

Rallisprindis oli viljandlastest rajal möödunud hooaja meister Tiit Rattasep. Alustanud võistlust kolmanda ajaga, muutus ta iga sõiduvooruga kiiremaks ja lõpetas avaetapi Ralli 2WD klassi teise kohaga.

Rendiauto sunnib ettevaatlikkusele

Koos kaardilugeja Ain Heiskoneniga võistelnud Tiit Rattasepa sõnul nõudsid piikidega rehvid veidi harjumisaega, mistõttu esimese katse tulemus oli kesisevõitu. «Kahe järgmise vooru kiirusega olen rahul,» lausus ta.

Etapi kokkuvõttes Mikko-Ove Niinemäe järel teise koha saanud Tiit Rattasep selgitas, et hoidis ülikiirel rajal tempot teadlikult tagasi. «Kasutan rendiautot. Täiskiirusel on vead kerged tulema ja sellisel rajal ei lõpe väljasõit kuigi hästi,» kõneles ta.

Eesti rallisprindi hooaja avastart on tehtud ja kuuest kavas olevast etapist järgmine sõidetakse aprillis.

Viljandi mehe plaanidesse kuulub kogu sprindisarja hooaeg, ent täit kindlust tal praegu veel pole. «Sõidan nii, nagu võimalusi on,» lausus ta.

Peale rallisprindi, kus selgitatakse paremad kolmel kiiruskatsel, oli rohkem sõita soovinutel võimalik osaleda eelseisva Otepää talveralli E-Cupi mõõduvõtul.

Lühidalt öeldes on mullu ellukutsutud E-Cup sportralli lühem võistlusversioon, mis on sõitjatele veidi taskukohasem ja nõuab vähem aega.

Võimalust teha kaasa nii sprindis kui rallisarja mõõduvõtul kasutas ainsa veoautosõitjana võhmalane Olev Helü.

Juba eelmisel hooajal sprindiradadel masinat proovinud endine autokrossisõitja Olev Helü oli Otepääl stardis koos mehaanikust kaardilugeja Aivo Alasooga. Peale nende keegi lumistel radadel veoautoga küll ei startinud, ent võhmalaste nobedusest annab kinnitust tõik, et nad olid kiiremad mitmest sõiduautostki.

«Talvel on huvitav sõita. Rabelda ei saa, pigem tuleb liuelda. Naastrehvid on lubatud, kuid raskel veoautol on nendest tunduvalt vähem kasu kui sõiduautol,» arutles Helü.

Koos kaardilugejaga esimest rallit läbinud tandemil rajalegendiga muret ei tekkinud. «Sõitsin selle järgi, mida öeldi. Oskamatusest tegin mõne koha aeglasema ja mõne kiirema. Teel püsisime korralikult,» kõneles Olev Helü.

Tema jutu järgi saanuks nii mõnelgi lõigul olla tublisti kiirem, kuid nende hoogu võtsid maha hange poetatud võistlusautod, millest oli tarvis tervelt mööda pääseda.

Hooaega võiduga alustanud Helü plaanib koos Alasooga võistlusaastast võimalust mööda osa saada. «Tahame osaleda nii rallisprindis kui E-Cupi karikasarja autorallidel.»

Tarvastu mees teenis klassivõidu

E-Cupi karikasarja stardis olid Viljandimaalt Tanel Tepandi ja Reio Rada. J21 klassis tulid nad võitjaks ning üldjärjestuses said 12. koha.

Tarvastu vallast pärit Tepandi ütlemist mööda oli konkurents algul äärmiselt tihe, kuid jäi iga katsega hõredamaks.

Probleeme oli neilgi: Nissan Sunnyl lakkas töötamast käsipidur. «Selle tõttu kaotasime pööretel tublisti aega ning sõitsime korra teelt välja,» selgitas Tanel Tepandi. «Et teadsime end olevat liidripositsioonil, tegime viimase katse läbi kindla peale.»

Tanel Tepandi on võtnud alanud hooajal eesmärgi osaleda kõigil E-Cupi karikasarja etappidel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles