Maanteeamet tahab aeglasemat liiklust

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Maanteeameti hinnangul võiks Eestis suviseks kiiruspiiranguks jääda 90 kilomeetrit tunnis ja talviti võiks seda veelgi vähendada, kirjutab «Postimees».

Maanteeameti nõuniku Villu Vane sõnul on 1 + 1 sõiduradadega teedel lubatud kiiruse suurendamist põhjendatud muu hulgas sellega, et nii on tehtud ka varasematel aastatel ja seega on inimestel õigustatud ootused.

«Ootused kahtlemata on, aga kas ka põhjendatud,» sõnas Vane. «Otsus tehti omal ajal emotsioonide ajel: saame sõita natuke maad nii, et seier on spidomeetril 110 lähedal.»

Vane jutu järgi läheb elu edasi ja teeb oma korrektiivid ning tema arvates on lubatud sõidukiiruse suurendamise aeg läbi saanud. Nõuniku väitel on lõiguti kiiremini sõites ajavõit tühine: enamasti võidab liikleja nõnda kõigest mõne minuti.

«Paraku pingestame seejuures liiklust,» lisas Vane. «Pigem tuleks lähtuda sellest, et 2 + 2 on kiiremad teed, 2 + 1 või 1 + 1 teid teeme aga järjest ohutumaks ja suurendame nendel piirkiirust kogu ulatuses, mitte jupiti.»

2 + 1 ehk kolme rajaga maanteedel sõiduradade arv vaheldub, et möödasõit oleks mugavam ja ohutum. Selliseid on näiteks Soomes.

Villu Vane arvates tuleks sügisel, kui hakatakse arutama liiklusseaduse muutmist, põhjalikult läbi mõelda kogu kiiruse temaatika. Nimelt sätestab seadus praegu, millistel tingimustel võib kiiruspiirangut muuta. Vane sõnul võiks seaduses kirjas olla hoopis see, et suvel ongi 2 + 2 teedel lubatud sõita 110 kilomeetrit tunnis ja selleks pole vaja maanteeameti käskkirja.

«Kui saame 2 + 1 teid juurde, ei välista ma, et seal on suvel lubatud kiirus 100 kilomeetrit tunnis,» lisas Vane. Maanteeamet kavatseb lähiajal uurida, kas 2 + 1 teid tasub Eestisse ehitada.

Maanteeameti nõuniku meelest võiks selgeks vaielda, milline peaks olema Eesti maanteedel kiirus talvel. Ta tõstis esile, et lähiriikides on talvine kiirus 80 kilomeetrit tunnis ja seda võiks esimese seisunditasemega teedel kaaluda ka meil. Selliseid teid on Eestis umbes 10 000 kilomeetrit.

Teistel teedel Vane veel muudatusi ei teeks. «Kui, siis ehk teisel tasemel, aga kolmandal küll mitte,» sõnas ta. «Kuid see on pikema arutluse teema.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles