Haridus- ja teadusministeeriumi kantsler Tea Varrak märkis, et haridus peab tööturu ootustega sammu pidama. Ta leidis, et aina tähtsamad on ülekantavad pädevused nagu ettevõtlikkus, loovus ja probleemide lahendamise oskus.
«Ettevõtlusteadmised ja oskused koos ettevõtliku hoiakuga aitavad elus edasi igaüht – kas ettevõtja või töötajana. Ettevõtlikele inimestele toetub kogu Eesti edu. Kutsun kõiki õppeasutusi osalema ettevõtlusõppe programmi tegevustes, et ettevõtlusõpe oleks kättesaadav igale noorele,» kõneles Tea Varrak.
Programmi «Edu ja tegu» tegevustes on kahe aasta jooksul kaasa löönud peaaegu kolmsada üldharidus-, kutse- ja kõrgkooli ehk ligikaudu 40 protsenti Eesti koolidest. Ettevõtlusõpet pakub ligikaudu kakssada kooli ehk umbes kolmandik kõigist Eesti koolidest.
2016. aastal käivitatud programmiga «Edu ja tegu» on praeguseks loodud ettevõtlusõppe moodulid kõigile haridustasemetele. Moodulist saavad õpetajad ja õppejõud tuge ja kindlust ettevõtluse õpetamiseks, samuti ideid, mida õpetada ning kuidas õpet kavandada ja läbi viia. Moodulid hõlmavad õpieesmärke, õpiväljundeid, õppemeetodeid, hindamiskriteeriume, õppematerjale, lähteülesandeid ja muud. Need lähtuvad ettevõtluspädevuse mudelist, mille töötasid välja Eesti ülikoolide teadlased, võttes aluseks Euroopa Komisjoni ettevõtluspädevuste raamistiku «EntreComp».
Järgmisel aastal jätkub ettevõtlusõppe moodulite ulatuslik katsetamine koolides, kes selleks soovi on avaldanud. Seda toetab igas koolis tugiisik, kes on ise osalenud mooduli väljatöötamises ning saadavat infot kasutatakse moodulite täiendamiseks.
Õpetajate täienduskoolitusi on korraldatud kahe aasta jooksul ligikaudu tuhandele osalejale. Järgmisel aastal on põhirõhk ettevõtlusõppe moodulite rakendamist toetavatel ja ettevõtlusõpetaja baasoskusi arendavatel koolitustel.
«Edu ja tegu» programmiga seotud tegevustest on enim avalikkuse tähelepanu pälvinud Ettevõtliku Kooli algatus, Junior Achievement`i õpilasfirmade programm ning Starteri äriideede arendusprogramm. Kõigi kolme eesmärk on kaasata uuel aastal veelgi rohkem õppeasutusi ja õppureid.