Juhtkiri: Asfalt ei sula üksnes linnas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maanteede liivatamine suvel.
Maanteede liivatamine suvel. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kes oleks võinud arvata, et talvel on külm ja suvel soe? Eneseirooniline aasimine aitab leppida tõsiasjaga, et meie esivanemad on valinud elamiseks kandi, kus nelja aastaajaga kaasnevate hüvede kõrval tuleb ette ka pisikesi katsumusi.


Peab tõdema, et nii suurt temperatuuride vahet kui tänavu tuleb meie kodumaal siiski harva ette. Eesti meteoroloogia ja hüdroloogia instituudi andmetel küündis sel talvel lume- ja suvel maapinnalt mõõdetud maksimumtemperatuuride vahe 93,5 kraadini. See on peaaegu vee keemistemperatuuri jagu erinevust ning pole ime, et teekate, mis talvel külmaga kerkis, nüüd mullitades sulab.

Kuidas seda kõike arvesse võttes ehitada teid, mis hästi vastu peaksid?
Vastus on lihtne: odava materjali asemel tuleb kasutada kvaliteetset ja igasuvise pindamise asemel peaks maanteeamet teid üle asfalteerima. Nii talitab näiteks naftarikas Norra. Paraku pole meil selleks raha. Eesti riik on meie koondportree ka vaesuses.

Tänases «Sakalas» tuleb juttu sellest, et pigiplekiliste autode omanikud on pesulate sagedased kliendid. Alles sel kevadel oli kõne all juhtum, kuidas lahtise killustikuga teel, kus polnud sellekohaseid hoiatusmärke, sai kannatada mitme sõiduki esiklaas. Toona esitas osa autoomanikke tee valdajale kahjunõude ning sai õiguse.

Nüüd nendib Lääne regionaalse maanteameti direktor, et kui inimene suudab tõestada, et tema auto sai pigiseks tee valdaja süü tõttu, on tal maanteeametilt õigus nõuda kulude hüvitamist. Kui palju seda võimalust kasutama hakatakse, on raske öelda, sest loodetav summa ei pruugi asjaajamiseks nähtud vaeva korvata. Samuti on keeruline hinnata, kust läheb asi juuksekarva lõhkiajamiseks. Väga väiklaselt oma õigust taga ajades jõuame sinnamaale, et kruusateedel sõitjad võivad hakata pesulaarveid samuti maanteeametile esitama. Üldistatult maksaksime kodanikena need ise kinni.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles