Tarbijakaitseamet tuletab tarbijatele meelde, et mobiililepingus ettenähtud krediidilimiit ei pruugi kaitsta teda ootamatult suure arve eest, kui on kasutatud tasulisi teenuseid. Limiidi ja telefonikasutuse jälgimine on eelkõige tarbija kohustus.
Limiit ei pruugi kaitsta suure arve eest
Tarbijad on sageli küsinud tarbijakaitseametilt nõu olukordades, mil nad on ületanud krediidilimiidi. Tihti on selle põhjustanud olukorrad, mil lapsed vanemate teadmata mängivad mobiiltelefonis tasulisi mänge või kasutavad eritariifsete numbrite vahendusel osutatavaid teenuseid, sealhulgas perioodilisi sisuteenuseid. Samas tasub krediidilimiiti silmas pidada reisides, sest välismaal helistatud ja vastuvõetud andmed kõnede kohta võivad jõuda sidefirmani hilinemisega.
Krediidilimiit on sidefirma kehtestatud rahaline piirsumma, mille ületamise korral võib firma teenust piirata, kuid ei ole selleks kohustatud. Tavaliselt teenust piiratakse, kuid et firma ei kontrolli krediidilimiidi ületamist reaalajas, vaid teatud kordadel päevas, ei pruugi piirang vajalikul hetkel rakenduda.
Sidefirma võib teenust piirata üksnes sel juhul, kui ta on tarbijat sellest varem teavitanud, tuues välja piiramise aja ja põhjuse.
Kui tarbija soovib telefonikulusid piirata, peaks ta pöörduma sidefirma poole ja uurima, kas too pakub mõnd selleks sobivat lisateenust, näiteks saldopiirangut või muud teenust, millega saab piirata eritariifsetele numbritele helistamist. Telefonikulusid on võimalik kontrolli all hoida lepingulise teenuse asemel ka kõnekaardi kasutamisega.