Politsei- ja piirivalveamet koondab Eestis 11 teenindusvaldkonna töötajat (2)

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Politsei- ja piirivalveamet muudab uuest aastat teenindussaalide töökorraldust.
Politsei- ja piirivalveamet muudab uuest aastat teenindussaalide töökorraldust. Foto: Elmo Riig

Politsei- ja piirivalveametist peab ümberkorralduste tõttu uuest aastast lahkuma 11 inimest ning kohalike teenindussaalide tööd tõmmatakse koomale mitmes linnas.

Nagu Sakala äsja kirjutas, võtavad uuest aastast politsei Viljandi teenindussaali töötajad inimesi vastu senise viie päeva asemel kolm päeva nädalas ning amet koondab Viljandis ühe majajuhi ja kaks teenindajat.

Lõuna prefektuuri teenindustalituse juhataja Angela Kahar ütles, et 3. jaanuarist on kõik väiksemad politsei- ja piirivalveameti teenindused üle Eesti klientidele avatud kolmel päeval nädalas. Muudatus puudutab ühtviisi lõuna prefektuuri teenindusalas asuvad teenindusi Viljandis, Jõgeval, Põlvas, Võrus ja Valgas ning  lääne prefektuuri haldusalasse jäävaid teenindusi Kuressaares, Paides ja Raplas.

Juba praegu töötavad kolmel päeval nädalas näiteks Kärdla, Rakvere ja Haapsalu teenindus ning Kahari kinnitusel näitab senine kogemus, et kliendid on muudatuse suhtes olnud pigem mõistvad.

Teenindussaalide töö ümberkorraldamisega soovib politsei- ja piirivalveamet Kahari sõnul suunata oma kliente rohkem iseteenindusse, et isikut tõendavate dokumentide taotlemise osakaal oleks 70 protsenti kõigist esitatud taotlustest. Näiteks Viljandis on see praegu ligikaudu 30 protsenti.

«Endiselt saab kõigil tööpäevadel teenindussaalides kasutada digikioskit ja esitada seejärel dokumenditaotluse iseteeninduses,» lausus ta. «Väikestes teenindustes ongi peamine teenus dokumentide taotlemine, mida inimesed saaksid tegelikult teha ilma teenindusletti minemata, oma kodust mis tahes ajahetkel.»

Samuti on eesootava muudatuse eesmärk Kahari teatel tõsta politsei- ja piirivalveameti töötajate palku. See tähendab ühtlasi, et 1. jaanuarist koondab amet üle Eesti 11 inimest: lõuna piirkonnas kaheksa ja läänes kolm.

«Lahtiolekuaegade lühendamine ja personali vähendamine toob arvatavasti kaasa teenindussaalis ooteaegade pikenemise, aga ka suurema huvi pärast biomeetriliste andmete andmist teenindussaalist lahkuda, et jätkata taotluse esitamist iseteeninduses,» lisas Kahar.

Sakala kirjutas kõnealusel teemal selle loo.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles