Koeratüdruk vupsas filmist välja

Gert Kiiler
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Väga paljude Eesti laste
südame on vallutanud
vahva koeraplika Lotte.
Väga paljude Eesti laste südame on vallutanud vahva koeraplika Lotte. Foto: Gert Kiiler

Kui veel viis aastat tagasi pidi igal lasteaiaealisel lapsel olema kodus vähemalt üks teletups või muumi, siis viimasel paaril aastal ei saa vist keegi neist hakkama ilma koeraplika Lotteta.


Jutt ei käi ainult nukkudest, vaid lausa kümnetest erisugustest toodetest, alustades põske pistetavatest ja lõpetades harivatega. Vahva koerakese tegemistest vaimustunud laste kõrval lihtsalt ei ole võimalik neist mööda vaadata.



Tüdrukute lemmik


Eespool öeldut kinnitas Viljandi kaubamaja müüja Mary Naber. Tema sõnul lähevad hästi kaubaks kõik Lotte-teemalised esemed, hoolimata sellest et vaimustusele aluse pannud filmi «Leiutajateküla Lotte» valmimisest on möödas juba kaks aastat.



«Neid ostetakse nii oma lastele kui välismaale saatmiseks ja kinkimiseks. Peale nukkude on praegu populaarsed Lotte öösärgid, voodipesu ja helkurid,» rääkis Naber.



Baltikale kuuluva kaubamärgi Mosaic alla mahuvad veel Lotte särgid, vihmavari, seljakott, pinal, rahakott ja dressid.



Naber pole täheldanud, et animafilmi tegelastega kaubad oleksid sama kvaliteediklassi teistest kaupadest kuigi palju kallimad, küll aga eelistavad lapsed valikuvõimaluse korral just neid.



«Eelkõige paistab Lotte olevat alla 10-aastaste tüdrukute lemmik. Poistele ta niipalju huvi ei paku ja vanematel lastel on juba teised lemmikud,» kõneles Naber.



Harivad ja mängulised asjad


«Leiutajateküla Lotte» filmi produtsent Riina Sildos ei oska peast öelda, kui palju Lotte-teemalisi tooteid praegu müügil on, kuigi arvepidamine ses osas on täpne.



«Me oleme hoolikalt valinud, missugustele toodetele Lotte nime ja pilti panna. Kui annaksime nõusoleku kõigile, kes seda märki kasutada sooviksid, oleks kogu maa Lottedega kaetud. Teha on tahetud vaipu, peegleid, fototapeete, kardinaid ja mida kõik veel,» rääkis ta.



Sildose väitel on üks kriteerium, mille alusel otsus langetatakse, see, et tegemist  peab olema harivate ja mänguliste asjadega.



«Meil on väga hea koostöö Euroopa kõige suurema ja vanema mänguasjade tootja Ravensburgeriga. Tema on välja lasknud mitu Lotte puslet, mida on müüdud Eestis, Lätis, Leedus ja Norras. Uute kaupadena on müügile tulemas doomino ja loto,» kõneles ta.



Koostöös Eesti Olümpiakomiteega anti alles hiljuti välja «Lotte olümpiaraamat» ning koos Regioga «Lotte atlas», milles koeratüdruk soovitab kaema minna mitmesuguseid kultuuri- ja ajaloolisi vaatamisväärsusi ja teemaparke.


Uuematest tarbeesemetest tõi Riina Sildos esile voodiriietekomplekti, mille peale on mahutatud kogu Leiutajateküla, ning koostöös firmaga Vunder valminud vihikukomplekti.



Propageeritakse putru


Toiduainete puhul valitakse Riina Sildose sõnul eriti hoolsalt, millisele kaubale Lotte-märgi kasutamise luba antakse. «Näiteks hiljuti tulid müügile Lotte kaerahelbe- ja neljaviljapuder, millega loodame meelitada lapsi rohkem putru sööma. Väga hea meel on meil koostöö üle firmaga Maag, kes valmistab Lotte kohukesi. Loomulikult oli meie nõudmine, et nendes ei kasutataks taimset rasva.»



Uute toodete hulka kuuluvad Lotte maisipulgad ja šokolaadid.



«Heiki Ernits on suur maiasmokk ja seetõttu sai valik langetatud nostalgiliste maisipulkade kasuks. Lotte šokolaadist aga loodame saavat praegusele põlvkonnale midagi sama märgilist, nagu oli meie, filmitegijate põlvkonnale Anneke,» rääkis Sildos.



Endiselt on müügil ühed vanemad Lotte-teemalised toidukaubad jäätis ja mahl.



Eelistatakse eestimaist


«Oleme proovinud iga tootegrupi puhul kõigepealt koostööd teha Eesti tootjatega, aga kui nemad pole asjast huvitatud olnud, oleme leidnud partnerid välismaalt,» lausus Riina Sildos ning tõi näiteks Lotte šampooni, mis sai teoks tänu importija ettevõtlikkusele. «Importija on suur Lotte fänn, kes tõi varem Eestisse Disney tegelastega šampoone. Tänu tema entusiastlikkusele hakkas suur Prantsuse tootja meie pisikese turu jaoks tegema Lotte pildiga šampooni.»


Veel enne selle aasta lõppu peaks Eestis laste rõõmuks müügile jõudma Lotte muinasjutu teise peategelase, kassipoiss Bruno nukk. Uut filmi tuleb aga veel paar aastat oodata: selle esilinastuseks on plaanitud 2010. aasta 30. november.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles