Viljandimaa viinaralliga seekord kaasa ei lähe

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kaupmeeste arvates ostavad inimesed alkoholi siis, kui seda tarvis läheb, ega hakka suuri varusid soetama.
Kaupmeeste arvates ostavad inimesed alkoholi siis, kui seda tarvis läheb, ega hakka suuri varusid soetama. Foto: Elmo Riig / Sakala

Koos uue aastaga saabuv alkoholiaktsiisi 10-protsendiline tõus pole Viljandimaa kaupmehi odava viina varu soetama ajendanud, sest sellega kaasnevad kulud oleksid suuremad kui võimalik kasum.


Teisipäevane «Postimees» kirjutas, et nii Liviko kui Altia Eesti tehased töötavad täistuuridel, sest jae- ja hulgimüüjad tahavad enne aastavahetust koormate kaupa vana hinnaga viina kokku osta. Järgmise aasta algul saavad nad tänu sellele konkurentidest odavamalt kaubelda ja kliendid enda juurde meelitada või alkoholi lihtsalt aktsiisitõusu võrra kallimalt maha müüa.



Eesti suuremate kange alkoholi tootjate hulka kuuluv Liiwi Heliis tunnetab tegevdirektor Toomas Sumeri sõnul samuti väikest tellimuste kasvu, kuid hoopiski mitte niisugust kui möödunud aastal, mil valitsus alkoholiaktsiisile korraga 20 protsenti otsa pani.



«Siis olid kogused meeletud,» rääkis Sumeri. «Seekord soetavad kaupmehed, kel selleks võimalust on, endale umbes kahe kuu varu. Sisuliselt läheb aktsiisitõusust teenitav tulu paar kuud riigi asemel kaupmehele.»



Toomas Sumeri tõdes, et ettevõte on kohustatud tellimusi täitma, kuid mingit huvi kaupa ette müüa tal ei ole. Tootmine selle tõttu lühiajaliselt küll kasvab, ent hiljem järgneb paratamatu mõõnaperiood, sest viin on ette ära ostetud.

Märksõnad

Tagasi üles