Defektiga kauba garantiiajal korraliku vastu vahetamine võib mõnikord keeruline olla isegi siis, kui selle müünud firma tegutseb normaalselt. Ent mida teha, kui müüja on läinud pankrotti?
Veaga toode võib tarbija viia pankrotihalduri jutule
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski nentis, et tarbijakaitseamet saab pankroti korral abiks olla vaid reisifirmade klientidele. Nimelt nõutakse reisimüüjatelt tagatisraha, et ettevõtte pankrotti mineku ajal välismaal viibivad grupid oleks võimalik tagasi kodumaale tuua.
«Kui raha üle jääb, saab seda kasutada ettemakstud summade korvamiseks,» ütles Turetski.
Seni on toimitud just nii, sest ühegi reisifirma kliendid ei ole ettevõtte hingusele minemise ajal välismaal viibinud.
Hanna Turetski jutu järgi ei oota kõige hullem saatus ka olmeelektroonikaga kimpu jäänud inimesi, sest enamik suuri tootjaid pakub televiisoritele, külmikutele ja muule säärasele kaubale müügigarantiid. Sellisel puhul on alati määratud garantiiremondi tegijad, kelle poole saab pöörduda isegi siis, kui toote müünud ettevõte uksed kinni paneb.