Autopoe lemmikklient on eakas inimene

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Viljandi tänavuse kaheksa kuu ja eelmise aasta sama aja automüügi vahe on umbes sama suur kui miniautol Smardil ja hiiglaslikul maasturil Hummeril.
Viljandi tänavuse kaheksa kuu ja eelmise aasta sama aja automüügi vahe on umbes sama suur kui miniautol Smardil ja hiiglaslikul maasturil Hummeril. Foto: montaaž

Rangemate liisingutingimuste ja ebakindla majanduse tõttu on autokaupmeeste tähtsaimateks kundedeks saanud vanemas keskeas inimesed ja pensionärid, kes kogutud säästude eest sõiduki kohe välja suudavad osta.


Uute autode müüjatel ei lähe hästi peaaegu kusagil Euroopas. Vaid mõnes üksikus riigis, näiteks Saksamaal, on õnnestunud müügitulemusi mullusega võrreldes kasvatada, kuid seda vaid tänu kopsakatele toetustele, mida autoostjatele makstakse.



Aasta esimese kaheksa kuu jooksul müüdi Euroopa Liidus 7,9 protsenti vähem uusi autosid kui mullu samal ajal, ent võrreldes Eestiga on see langus köömes. Meie jääme 66,8-protsendilise kukkumisega alla vaid Lätile (80,2) ja Leedule (69,4).



Nagu näitab Rael Autokeskuse müügijuhi Kalle Paalo kogutav statistika, valitseb Viljandis veel kehvem seis kui riigis tervikuna. Siinne turg on kokku kuivanud lausa 81 protsendi võrra ehk sama palju kui lõunanaabritel.



Drastilise languse põhjuste hulgast toovad autokaupmehed esile kolm peamist.



Esiteks mängivad suurt rolli üldine majanduslik olukord ja ebakindlus, mis ei lase inimestel varalisi kohustusi võtta isegi siis, kui neil selleks jaksu jaguks.



Teiseks ostis suur osa potentsiaalseid kliente uue neljarattalise juba buumiaastatel ja nüüd ei kipu nad seda välja vahetama.



Kolmas oluline mõjutaja on see, et pangast liisingutaotlusele heakskiitu saada võib olla tublisti keerulisem, kui oli Raja Teelel Joosep Tootsilt õnnetut jahi välja pigistada.

Tagasi üles