Niisuguste edulugude kroonimata kuningas on ilmselt
ABBA. Maailma mõistes võrdlemisi kõrvalisest Skandinaavia nurgast pärit, veidraid kostüüme kandev ansambel võistles edukalt Rootsi majanduse tollase lipulaeva, autokontserni Saab käibega.
Mõistagi ei ole majanduslikud põhjused ainsad, mis viivad muusikud raja taha. Kümnete ajendite hulgas kannustavad neid uued impulsid, igipõline vajadus oma loomingut kellegagi jagada ning saada värskeid laenguid.
Kellelgi pole kahtlust, et andeid Eestis leidub ning kusagil vedeleb raha hunnikus. Paraku ei ole kõik nii lihtne, kui esmapilgul võib paista. Piirid on küll lahti, kuid nende taga ootab halastamatu konkurents. Võistelda tuleb seal sõna otseses mõttes terve maailmaga.
Eesti-Ukraina folkbänd Svjata Vatra annab välismaal aastas paarkümmend kontserti. «Colours of Ostrava» Tšehhis, Felzigeti festival Rumeenias, «Positivus» Lätis... Lisaks esinemised Londonis, Pariisis, Moskvas...
Bändi mänedžer Terje Trochynskyi möönab, et maailm on täis häid bände ja valik on suur. «Kõigil oleks justkui võrdne võimalus end promoda ja kokkuleppeid saavutada, kuid tegelikult ei ole see nii,» jutustab ta.
«Svjata Vatra on välja saanud eelkõige tänu isiklikele sidemetele ja usun, et see on tähtsaim võti kõigile. Isegi siis, kui sind ja sinu taset teatakse, ei pruugi tulla häid pakkumisi, kui ei ole taga tugevat management’i või riiklikku toetusorganisatsiooni,» arutleb Terje.
Svjata Vatra liider Ruslan Trochynskyi lisab, et põhimõtteliselt teavad Svjata Vatrat peaaegu kõik Euroopa tähtsamad folk- ja maailmamuusikafestivalide korraldajad, kuid kokkulepped jäävad sageli sündimata, sest napib laiemat toetust. Tihti töötatakse nii, et festival maksab honorari või sõidu, aga teise osa peab bänd leidma saatkondade või oma maa ekspordiorganisatsiooni toel.