Andrei Korobeinik: olen maksnud riigile maksudena miljoneid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andrei Korobeiniku autorendiga seoses on endiselt palju segast.
Andrei Korobeiniku autorendiga seoses on endiselt palju segast. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Riigikogu liige Andrei Korobeinik, kes väidetavalt rendib maksumaksja raha eest autot omaenda firmalt, ilma et tal oleks seejuures juhtimisõigust, leidis oma Facebooki-lehel, et tal on täielik õigus niimoodi käituda.

«Kui kasutan riigikogu kuluhüvitisest 500 eurot auto peale, siis on see suur uudis. Kuluhüvitise määr on umbes 1000 eurot kuus ja lisaks 700 eurot eluasemekompensatsiooni. Neid ma ei kasuta: telefon, koosolekud, Tallinna korter ja muu on minu enda kulul,» kirjutas poliitik.

Ta jätkas: «Kümme aastat enne riigikokku tulekut olen veetnud erasektoris ja Eesti riigile maksudena maksnud umbes kaks miljonit eurot — see on riigikogu liikme peaaegu 40 aasta palgafond. Erasektoris on reeglid lihtsad: eelistada tuleb optimaalset lahendust, pole mõtet maksta rohkem, kui saab ka soodsamalt. Avalikus sektoris on reeglid ilmselt keerulisemad.»

Nii nagu varem ajakirjanduses, ignoreeris Korobeinik nüüd ka oma lehe külastajate korduvat küsimust, kas tal on juhiluba või mitte.

Portaal Elu24 kirjutas reedel, et reformierakondlasest riigikogu liige Andrei Korobeinik on 2011. aasta aprillist saadik rentinud maksumaksja kulul 16 800 euro eest sõiduautot Honda Accord, mis kuulub tema enda firmale Rate Solutions.

Rahvasaadiku esitatud arvete alusel on sõiduki rendi kulusid hüvitatud iga kuu 500 euro väärtuses. Teisisõnu tähendab see, et saadik on endale nimetatud summas kuupalka lisaks tekitanud. Riigikogu liikme kuupalk on 3380 eurot.

Elu24-le rääkis Korobeinikule lähedal seisev isik, et riigikogu liikmel polevatki juhtimisõigust. Allika ütlemist mööda olevat Korobeinik liikunud lühemad vahemaad linna piires jala või kasutanud taksot. «Võimalik, et mingiteks sõitudeks kasutas autot ka tema elukaaslane,» rääkis allikas. Ta kinnitas, et Korobeinikul pole juhiluba ning ta ei oska autot juhtida.

Maanteeameti liiklusregistri büroo teatel puudub Korobeinikul Eestis väljastatud juhtimisõigust kinnitav dokument, kuid see ei välista, et tal võib olla mõnes teises Euroopa Liidu liikmesriigis või kolmandas riigis väljastatud juhiluba.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles