Homme saavad huvilised Viljandi sõudebaasi juures uurida Eestis valmistatud väikelaeva Cumulus 164 ning pidada ühtlasi aru, kas siin järvel võiks taastada purjetamise traditsiooni.
Värske leiutis peibutab viljandlasi purjetama
Korraldaja Aare Pällini sõnul soovitakse kell 15 algaval üritusel ärgitada viljandlasi taas purjetamist harrastama ning ühtlasi tutvustada neile ainulaadset veesõidukit.
«Olen ise pärit Viljandist ja lõpetanud 1985. aastal siin keskkooli,» kõneles Pällin, kes praegu tegutseb enamasti Tallinnas. «Keskkooli ajal käisin kaks aastat Viljandi järvel purjetamistreeningutel, mida vedas toonane pioneeride maja.»
Pällin meenutas, et tol ajal olid Viljandi järvel kasutusel Optimisti klassi purjekad. Ta mäletab ka paari Kadetti ja üht jääpurjekat.
«Vahepeal on aeg ja erastamine oma töö teinud, aga tänuväärselt on siin säilinud kaks Optimisti ja jääpurjekas, millel küll pole taglastust,» kõneles ta. «Need on sõudjate käsutuses ja noored sõudepoisid kasutavad Optimiste päris huviga.»
Eesti leiutis
Selleks, et huvi taas suuremaks õhutada, otsustas Aare Pällin Viljandi järvel korraldada paadi Cumulus 164 esitluse. Tegemist on Eestis välja töötatud veesõidukiga, mis pääses kevadel televisiooni ettevõtlusvõistluse «Ajujaht» finaali. Siis kandis alus veel Dolphini nime.
«Proovisin sellega sõita Võrtsjärve regatil ja seal tekkiski mul mõte nimetatud paaditüüpi Viljandis tutvustada,» jutustas Pällin.
Homsel esitlusel saavad kõik huvilised mainitud veesõidukiga tutvuda ning kiiremad registreerijad osaleda ka järvel tehtavatel proovisõitudel. Lähemat infot registreerimise kohta leiavad huvilised Cumulus 164 Facebooki leheküljelt või Viljandi linnavalitsuse veebilehelt.
Üritusele oodatakse kõiki, kes tunnevad suuremat või väiksemat huvi purjetamise vastu ning soovivad saada elamuse Viljandi järvel.
Hakkavad tootma
Esitletava rahvapaadi üks looja Richard Murutar rääkis, et Cumulus 164 on taaskasutatavast materjalist valmistatud veesõiduk, mis on ühtaegu nii kaater, purjekas kui aerupaat.
«Dokumentidesse oleme kirjutanud, et sellele mahub korraga lahedalt kaheksa inimest, kuid oleme purjetanud ka viieteistkümnekesi,» kõneles ta.
«Ajujahi» finaali jõudmise kõrval pälvis alus parima Tartu äriprojekti nimetuse.
Richard Murutari sõnul hakkas meeskond kirjeldatud paati välja töötama ja esimesi jooniseid tegema viis aastat tagasi. Telemänguga liitumise ajaks oli neil esimene prototüüp juba valmis ehitatud.
«Paadi autor on Kalev Essenson ning «Ajujahil» osalesime neljaliikmelise meeskonnaga,» rääkis Richard Murutar. «Praeguseks on meie meeskond mitmel rindel tugevalt laienenud, seda eelkõige eksporditurgude vallutamiseks.»
Murutari ütlemist mööda plaanitakse talvel Tartu teaduspargi töökojas valmis ehitada veel mitu säärast rahvapaati. «Optimistlik eesmärk on aastaga müüa 20 paati,» lausus ta.
Aare Pällini sõnul oleks tore, kui Cumulus 164 uudistama tulevad viljandlased leiaksid endas jõudu moodustada mittetulundusühingu, olgu selleks siis purjespordiselts või jahtklubi. «Seejärel võiks kaaluda võimalusi purjekate toomiseks Viljandi järvele,» rääkis ta.
Seda, et orus asuval järvel võivad purjepaadid sageli tuulevaikusesse jääda, Pällin ei arva.
«Omal ajal oli siin üllatavalt hea treenida,» kõneles ta. «Tavaline distants oli meil rannast Sammuli baasini ja tagasi. Selle 15—20 minuti jooksul saime kõik pautimiseks vajalikud elemendid ära teha.»