Kodanik asus jalgrattatee taastamise nimel võitlusse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Reinu tee jalgrattatee kadus suvel pärast pindamistöid. Viljandlane Aivo Jõeorg tegi üleeile sotsiaalvõrgustikus üleskutse rattatee taastamist toetada.
Reinu tee jalgrattatee kadus suvel pärast pindamistöid. Viljandlane Aivo Jõeorg tegi üleeile sotsiaalvõrgustikus üleskutse rattatee taastamist toetada. Foto: Kenno Soo / Internet (montaaž)

Viljandis rattakullerina tegutsev Aivo Jõeorg kutsub sotsiaalvõrgustikus Facebook inimesi Reinu tee Toome ja Hariduse tänava vahelisel lõigul jalgrattatee taastamist toetama. Praegu on see koht tema hinnangul pedaalijaile eluohtlik.

Üleskutse kadunud tee taastamist toetada postitas Jõeorg üleeile. Eile lõunaks oli sellele reageerinud üle 120 inimese, enam kui sada korda oli üleskutset ka sõpradele edasi saadetud.

Kõnealune rattatee, mis läinud aastal torkas silma punase kattemärgistuse ja kollaste äärekividega, jäi märgistuseta tänavu suvel, kui halvas seisukorras teelõiku täies laiuses pinnati. Esialgu plaaniti rattatee kiiresti taastada, kuid seda siiski ei tehtud, sest Viljandi linnavalitsus otsustas eelmisel nädalal kõnealust kohta uue gümnaasiumihoone ehitamise valguses analüüsida lasta.

«Riigigümnaasiumi maja avamisega tekib tolle linnaosa teedele suurem koormus,» selgitas Viljandi linnavalitsuse majandusameti juhataja Reevo Maidla.

Tee, mitte rada

Oma töö tõttu jalgrattaga palju mööda linna sõitev Aivo Jõeorg leidis, et Reinu tee jalgrattatee taastamine on hädavajalik samm. See oli ka põhjus, miks ta sotsiaalvõrgustikus  aktsiooni algatas.

«Reinu tee on jalgratturitele kõige parem ühendus Männimäe ja kesklinna vahel,» märkis ta ning lisas, et tulevikus hakkavad seda mööda ka gümnasistid koolis käima.

Aivo Jõeoruga on sama meelt Viljandi politseijaoskonna ülem Alvar Pähkel, kes samuti väga tihti jalgrattaga sõidab. Ta lisas, et turvalisuse seisukohast on Männimäe ja kesklinna kergliiklusteega ühendamine Reinu tee kaudu ainuõige lahendus.

«Kindlasti on sinna vaja just rattateed, mitte -rada,» täpsustas politseiülem. «Jalgrattateel on võimalik sõita mõlemas suunas, rattarajal tohib aga liikuda üksnes autodega samas suunas.»

Praegu tohivad jalgratturid sõita Reinu teel seaduse kohaselt nagu autodki — Toome tänavalt Hariduse tänava poole, kuid praktikas kohtab ka vastupidises suunas väntavaid rattureid võrdlemisi tihti.

Ohtlik kurv

Praegust liikluskorraldust, mille järgi pole Reinu tee kõnealusel lõigul autodele ja jalgratastele mõeldud sõiduruum märgistatud ja eraldatud, peab Aivo Jõeorg eluohtlikuks, sest Valuoja tiigi juures on pime kurv.

Et olukord on ohtlik, nentis ka maanteeameti Viljandi esinduse spetsialist Alard Tallo. «Isiklikult olen seda meelt, et rattatee tuleks seal taastada,» sõnas ta.

Eile käis kõnealuse liiklussõlme tuleviku arutamiseks koos liikluskomisjon. Komisjoni esimees Reevo Maidla tõdes, et spetsialistid, kelle seas on ka Alvar Pähkel ja Alard Tallo, ei leidnud arutelu käigus rattatee taastamise kõrval muud võimalust. Suuresti seetõttu on komisjon tema kirjeldust mööda loobunud mõttest Reinu tee kahesuunaliseks muuta. Midagi ei ole veel aga otsustatud ning arutelud jätkuvad.

«Asja hakatakse esmaspäeval linnavalitsuses arutama,» ütles Maidla ning lisas, et tema sooviks rattatee taastamist.

Juhul kui peaks siiski teisiti otsustatama, ei tehta seda Maidla ütlemist mööda raha pärast, sest rattatee rajamine maksab vähe. Küsimus on tema hinnangul selles, kas optimaalseimaks tunnistatav liikluskorraldus sellise tee tegemist võimaldab.

Tagasi üles