Rohelise tammevanikuga pärjati nobedad võrulased

Madis Luik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uku Mulgi ralli kiireim mees oli kaheksa kiiruskatse põhjal Siim Plangi, kellele luges rajalegendi Marek Sarapuu.
Uku Mulgi ralli kiireim mees oli kaheksa kiiruskatse põhjal Siim Plangi, kellele luges rajalegendi Marek Sarapuu. Foto: Aivar Kaljusaar

Viljandimaa teedel sõidetud Uku Mulgi autoralli pakkus sõitjatele draamat ja kiirematele võidurõõmu, Timmu Kõrge ja Erki Pintsi ees võitsid võistluse Siim Plangi ja Marek Sarapuu. E-rühma BMW-l lõpetasid võistluse kolmandana vennad Ahud.

Kaheksast kiiruskatsest pooltel parima aja saanud Võrumaa mehed Siim Plangi ja Marek Sarapuu edestasid stabiilset sõitu teinud Kõrget ja Printsi kokkuvõttes 12,2 sekundiga. Kolmandaks tulnud Ago ja Kalle Ahu jäid võitjatest maha 5.19,8.

Absoluutarvestuse neljandad olid Viljar Ventsel ja Kristjan Järv (kaotus võitjale 6.19,7), viienda koha said Allan Ilves ja Meelis Orgla (+6.23,9) ning kuuenda Raul Viilo ja Taivo Tuusis (+6.23,9).

Juba võistluste esimesel päeval langesid kõrgest konkurentsist kaks N-4 rühmas sõitvat meeskonda, kes mõlemad soovisid pingutada üldvõidu nimel. Rainer Aus ja Simo Koskinen lendasid rajalt ralli esimel kilomeetril, Egon Kaur ja Erik Lepikson lõhkusid masina neljandal katsel. Mõlemad jätkasid küll teisel päeval võistlust, end kõrgeid kohti püüda polnud neil enam võimalik.

Sõiduvea tõttu pudenesid konkurentsist ka Uku Mulgi rallil kõige võimsama R-4 klassi autoga startinud venelased Aleksei Lukjanuk ja Aleksei Arnoutov. Esimese võistluspäeva parimana lõpetanud paar kaotas kuuendal kiiruskatsel väljasõidu tõttu nii palju aega, et pidi rallivõidust suu puhtaks pühkima. Venelased võitsid pärast seda veel seitsmenda kiiruskatse ning olid viimasel Siim Plangi järel teised.

Aleksei Lukjanuk, kes esimese päeva õhtul teatas enesekindlalt, et talle meeldib sõita igal pool, tunnistas pärast väljasõitu, et sellisel rajal rallitada, oli tal uus kogemus. «Olin kiirusega veidi optimistlik,» möönis mees oma viga.

Tänavuse ralli kaks kiiremat meest, Siim Plangi ja Timmu Kõrge tõdesid, et korraldajate rajavalik polnud seekord kuigi õnnestunud. «Ei olnud just autot säästvad katsed,» sõnas Plangi.

Nii nagu võitjale kohane, oli Siim Plangi oma tulemuse ja etteastega väga rahul. «Suutsime olla piisavalt kiired ja vajalikul määral ettevaatlikud,» lausus ta.

Uku Mulgi autoralli peakorraldaja Sven Heinlaiu ütlemist mööda on rajavaliku kohta jõudnud sõitjatelt nendeni mitmesugust tagasisidet. «Oli neid, kellele meeldis, aga tuli ette ka nurinat,» vahendas ta sportlaste arvamusi.

Heinlaid nimetas tänavuse võistluse kordaläinuks. «Oli üks raske avarii: Raul Jeets lendas kuuendal katsel suure kiirusega rajalt välja. Ehkki auto sai rängalt viga, pääsesid mehed põrutusega,» selgitas ta.

Raul Jeetsi ja Andrus Toomiga asetleidnud vahejuhtum katkestas võistluse ligemale 40 minutiks, ent pärast raja korrastamist ja meedikute tegutsemist kihutamine jätkus. Heinlaiu ütlemist mööda oli see ralli enim muret valmistanud vahejuhtum.

54 rajale läinud masina seas oli neli Viljandimaaga seotud võistluspaari. Neist kolm konkureerisid N-3 rühmas ning jagasid omavahel poodiumikohad.

Klassivõidu saanud Kristo Subi ja Teele Sepp lõpetasid absoluutarvestuses kõrge kaheksanda kohaga. Üldarvestuses seitse kohta tahapoole jäänud Tõnu Sepp ja Raiko Ausmees olid selles masinaklassis teised ning Kaarel Kurvits ja Ove Jürgenson lõpetasid N-3 arvestuses kolmandana, olles üldpingereas 21.

E-10 masinaklassis oli Tanel Tepandi kaheksas ning absoluutarvestuses 27.

Uku Mulgi ralli lõpetas 34 meeskonda. Laupäeval kavas olnud kolmel kiiruskatsel kaasa sõitnud Läti rallisprindisarjas sai starti 21 autot ja lõpetas 15. Kiireim Läti võistluspaar olid Martins ja Andris Skakauskis.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles