Linnaliinibussidesse tulevad uued piletid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: «1Leht»
Copy
Bussi paigutatud validaatoreid tuleb elektroonilise piletiga puudutada.
Bussi paigutatud validaatoreid tuleb elektroonilise piletiga puudutada. Foto: Elmo Riig / Sakala

Viljandi linna lähiliinidel võeti 1. septembril kasutusele uus elektrooniline piletisüsteem, kuid vanu paberpileteid ei tasu veel ära visata — need kehtivad paralleelselt uutega märtsi lõpuni.


Viljandi maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Kaupo Kase sõnul on september veel elektrooniliste seadmete häälestamise kuu ja sammsammuline sujuv üleminek aitab reisijatel paremini uuest piletisüsteemist aru saada.

Laias laastus on edaspidi võimalik sõiduõigust lunastada kolmel moel.

Need, kes harva bussiga sõidavad, võivad pileti osta juhi käest. Sel juhul maksab see 80 senti. Teiseks variandiks on hankida elektrooniline ettemaksukaart, mille saab alates oktoobrist soetada bussijuhi käest ja hiljem ka muudest kohtadest. Kaart ise maksab kolm eurot, kuid kui kahe aasta jooksul seda enam vaja ei lähe ja ostutšekk alles on, võib kaardi eest raha tagasi küsida. Sõiduõigust hakkab ettemaksukaart andma alles siis, kui laadida sellele 5, 10, 20 või 30 eurot. Ühe sõidu hind on 50 senti ning see lahutatakse iga kord ettemaksust maha. Ettemaksukaardiga on võimalik tasuda mitme sõitja eest, samuti saab sellega üks kord rahata sõita, kui kaardil olev summa on ootamatult otsa lõppenud. Selle pileti maksumus arvestatakse uuel laadimisel tagantjärele maha.

Kolmandaks on võimalik soetada elektrooniline perioodikaart, mis kehtib 30 päeva. Õpilastele maksab see 10 ja täiskasvanutele 14 eurot.

Nii kuupileti kui ettemaksukaardiga tuleb sõitjal bussi sisenedes puudutada esimese või tagumise ukse juurde paigaldatud validaatorit — vaid siis, kui sõit registreeritud, on ka sõiduõigus olemas. Ettemaksukaardi omanikud saavad valideerimise järel ka pileti, perioodikaardi kasutajatele aparaat aga paberpiletit ei trüki.

Kase kinnitusel ei ole elektroonilised kaardid seotud inimese isikuga, kuid võimaldavad koguda täpsemat teavet ühistranspordi tegeliku kasutamise kohta. Seetõttu oskavad ametnikud tulevikus suunata bussiliiklust rohkem just sinna, kus seda kõige enam vajatakse.

«Kogu investeeringu e-kaartidele üleminekuks teeb bussifirma MTG», tunnustas Kase vedajat ning lisas, et uus süsteem piletihindu ei muuda.

«Hindade võimalikud korrigeerimised käivad vastavalt lepingutele ja elu muutustele igas eluvaldkonnas oma rada — kasvõi näiteks kütusehindade kasvu eest ei ole me keegi kaitstud,» tõdes ta.
 

Märksõnad

Tagasi üles