Mäng hoiatab lapsi interneti ohtude eest

Hiljuti valminud veebimäng «Nastix seikleb internetis» õpetab 9—14-aastastele lastele, kuidas veebikeskkonnas turvaliselt hakkama saada.

Selle peategelane Nastix on ilmselt paljudele tuttavaks saanud koomiksitegelasena. Kuue lühikese seiklusliku mängu käigus õpib laps koos temaga veebis turvaliselt toime tulema. Pärast mängu peaksid lapsed paremini mõistma, mis on privaatsus, kuidas luua head parooli ning mida võib endast internetis rääkida ja mida mitte.

Teadmisi saadakse nii arvutiviiruste kui küberkiusamise kohta, interaktiivsel moel on loodud võimalus veebisuhtluseks ja mobiiliprobleemidele reageerimiseks. Mängu läbitegemine võtab aega kuni tund, kuid seda saab ka pooleli jätta ja hiljem jätkata.

Mängu idee autor on Pelgulinna gümnaasiumi IT-õpetaja Birgy Lorenz. Lastekaitseliidu projektijuht Kerli Kuuse sõnul sündis idee vajadusest pakkuda lastele teadmisi, kuidas internetis hästi toime tulla.

See on loodud Tiigrihüppe sihtasutuse tellimusel ja Euroopa Komisjoni programmi «Laste toetamine ja kaitsmine internetis» käigus. Lastekaitseliit on projekti «Targalt internetis» koordinaator ning osaleb koolitusmaterjalide väljatöötamises, liit on esitanud oma täiendused ja kommentaarid ka veebimängu loomise ajal.

«Ei ole veel teada, kui populaarseks mäng tegelikult osutunud on, sest see on üleval olnud väga lühikest aega,» selgitas Kerli Kuusk. Kõigil huvilistel on võimalik pääseda mänguni aadressil http://www.targaltinternetis.ee/nastix.

Tagasi üles