Bussisõitjad jäid pika ninaga

Pühapäeva õhtul Viljandist pealinna sõita tahtnud inimestel ei vedanud. Infot bussi ärajäämise kohta polnud kuskil.

FOTO: Elmo Riig / Sakala

Pühapäeva õhtul Viljandist Tallinna sõita tahtnud inimesi ootas bussijaamas ebameeldiv üllatus: kell pool seitse väljuma pidanud buss jäi tulemata.

Infot polnud kuskilt leida, sest bussijaama piletikassa oli suletud ning bussifirma numbrile helistamine ei andnud tulemust.

Aktsiaseltsi Mulgi Reisid Viljandi regiooni liinitööosakonna juhataja Kalju Heinleht kinnitas, et see buss pühapäeval ei sõitnud. «Pühade tõttu oli graafikus muudatusi ja buss tõsteti esmaspäeva peale.»

Tema sõnul tehakse pühade eel alati ümberkorraldusi, eelkõige puudutavad need paar korda nädalas sõitvaid busse. «Pühade esimesel päeval on alati vähe sõitjaid, viimasel on aga palju.»

Kõnealune Tõrva—Viljandi—Tallinna buss sõidab piletiportaali Tpilet andmetel ainult pühapäeviti.

Ei saanud infot

Vastemõisa lähedal elav Märt Mäger rääkis, et tema tüdruk tahtis pühapäeval Viljandist pealinna sõita. «Olime viisteist minutit enne väljumist kohal. Kui bussi õigel ajal ei ilmunud, ootasime veel pool tundi: aeg-ajalt tuleb ikka hilinemisi ette.»

Et bussi endiselt polnud, helistas Mäger bussifirmasse. «Leidsin bussijaamast plakati, millel oli kirjas kaks numbrit. Kummalgi neist ei vastatud.»

Bussijaamast ta rohkem abi ei saanud, sest piletikassa oli pühade tõttu suletud juba kell viis.

«Peale meie ootas bussi veel kuus inimest. Nende hulgas oli üks vanainimene, kes rääkis, et sõidab tolle bussiga igal pühapäeval ja varem pole see tulemata jäänud,» lisas ta.

Mäger väitis, et enne bussi väljumist kontrollis ta kodus Tpileti veebilehelt igaks juhuks mitu korda üle, kas buss ikka sõidab. «Seal polnud mingit märget selle kohta, et see ei välju.»

Uus süsteem

Kalju Heinlehe jutu järgi tekkis probleem sellest, et Tpileti portaal on alles käivitusjärgus. «Rääkisin Tpileti inimestega ja nad tunnistasid, et see oli nende viga. Tulevikus tehakse plaanile linnuke, mis tähistab, kas buss väljub ka riigipühal.»

Tema sõnutsi oli endine bussireisid.ee uuest keskkonnast infokesksem ning graafiku muudatused olid sõiduplaanis alati selgelt näha.

Heinleht selgitas, et Mulgi Reiside telefoninumbril ei vastatud, sest pühapäeviti pole kontoris ühtegi töötajat. Ta tunnistas, et ööpäevaringset infoliini neil pole.

Märt Mäger arvas, et bussifirma peaks midagi ette võtma. Ta nõustus, et pühade ajal võidakse muudatusi teha, kuid leidis, et nendest peaks teada saama ka mujalt.

«Lollikindlat süsteemi on vaja. Mida peaks tegema pensionär, kes arvutit ei kasuta?»

Mägeri ütlemist mööda lahenes olukord siiski positiivselt, sest tema tüdruk sai umbes poolteist tundi hiljem väljunud bussi peale.

Kalju Heinleht lubas eile, et juba õhtuks pannakse Viljandi bussijaama infotahvlile Mulgi Reiside mobiiltelefoninumber, millelt saab abi ka nädalavahetustel. Ta palus vabandust, et selline kentsakas lugu juhtus, ning avaldas lootust, et tulevikus niisugust olukorda enam ette ei tule.

Heinleht soovitas bussiga sõitjatel pühade eel veenduda, kas buss sõidab või mitte. «Kui inimene arvutit ei kasuta või internetist infot ei leia, on kõige otstarbekam helistada bussijaama või telefoninumbril, mille me üles paneme.»

Piletimüügisüsteem Tpilet võeti portaali bussireisid.ee asemel kasutusele eelmise nädala algul.

Tagasi üles