Võimalus kiigata rohelisse tulevikku

Enn Hallik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keskkonsooli seitsmetollisele ekraanile saab manada nii huvitavaid ökonoomsusandmeid kui lähima laadimisjaama asukoha või tagurdamiskaamera pildi.
Keskkonsooli seitsmetollisele ekraanile saab manada nii huvitavaid ökonoomsusandmeid kui lähima laadimisjaama asukoha või tagurdamiskaamera pildi. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Leaf on inglise keeles leht — sealhulgas puu- ja rohuleht. Elektriauto puhul tähendab see täisrohelist lähenemist: fossiilseid kütuseid ei kuluta see kopka eestki. Kui just keegi ei küsi, millest siis elektrit tehakse, kas üksnes tuulest.

Nii või naa, Nissan Leaf on esimene Eestisse jõudnud päris elektriauto — kohe tõesti auto, milleks Mitsubishi, Peugeot’ ja Citroëni kolmikut on raskem nimetada. Ühtlasi pole see sisepõlemismootorit kui elektriajamit kasutav hübriid, mida on loogiliselt raske mõista: kaks mootorit, kaks hooldust, kõrgem hind ja kütusekulu ligi neli liitrit ehk peaaegu sama mis uuematel diislitel.

Copy
Tagasi üles