Ettevõtet peab saama leida internetist

, internetiturunduse spetsialist, osaühing Internetiteenused
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tõnu Põldma
Tõnu Põldma Foto: Erakogu

INTERNETIST SAAB leida uusi kliente, aga paraku ei oska paljud ettevõtjad internetis turundamise võimalusi kasutada.

Inimesed otsivad iga päev netist informatsiooni, kasutades mitmesuguseid otsingumootoreid. Nad sisestavad fraase või märksõnu ning neile kuvatakse otsingutulemused. Seepärast on ettevõtetele tähtis, et neid leitaks just konkreetset teenust või toodet iseloomustavate märksõnadega.

Kes kirjutab Google’i otsingumootorisse «Viljandi autokool», näeb tulemustes mitmesuguseid selle valdkonna koole. Nimetatud märksõnapaari otsitakse aga ühes kuus keskmiselt 260 korda. Mida see ettevõtjale tähendab?

Lihtsalt öeldes: kes on internetis turundamise võimalused õigesti ära kasutanud, saab oma kodulehele tõenäoliselt arvestatava hulga külastajaid. Õige turundamise all on silmas peetud seda, et koduleht oleks optimeeritud konkreetse ettevõtte toodete või teenuste märksõnadele. Siinkohal on tähtis teada, kust inimesed infot otsivad.

TEADAOLEVALT KASUTAB 74 protsenti siinseid inimesi Google'i otsingumootorit. Järgmisel kohal on 16 protsendiga Neti ning 10 protsenti inimesi eelistab teisi otsingumootoreid.

Tähtis on seegi, et 90 protsenti Google’i kasutajaid valib otsingutulemuse esilehelt. Teisisõnu: kui sinu ettevõtet pole kuvatud esilehel, ei leia enamik info otsijad seda internetist üles.

Paraku ei piisa üksnes sellest, et ettevõtte koduleht on suutnud mõne märksõnaga sattuda otsingutulemustes Google’i esilehele. Müügiinimesed teavad, mida läheb vaja, et klient sooritaks ostu. Piltlikult öeldes tuleb võtta tal käest kinni ja juhtida ta tehingusse. Samamoodi on firma kodulehega: seal peab olema konkreetse tegevuse üleskutse.

Naasen selguse mõttes autokooli näite juurde. Inimesele tuleb selle äri puhul näidata selgelt kätte, kus ta saab registreerida end kodulehe kaudu kursustele või mõnele muule soovitud tegevusele. Koduleht peab olema kasutajasõbralik. Tähtis on mõista sedagi, et selgus ja lihtsus on tähtsamad kui veenmine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles