Relsiralli võistkonnad veerevad Pärnu poole

Merilyn Säde
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Relsirallil osaleb tänavu ligi 250 raudteelast.
Relsirallil osaleb tänavu ligi 250 raudteelast. Foto: Kenno Soo / Sakala

Eile ennelõunal algas Viljandi raudteejaamast rahvusvaheline relsiralli, millest võtab osa umbes kakssada inimest.

Relsiralli tõi raudteele omavahel käsidresiinidega mõõtu võtma osalejaid Eestist, Soomest, Lätist, Leedust ja Venemaalt. Kahe päevaga pumpavad võistkonnad mööda raudteed  Pärnusse, läbides 122 kilomeetrit. Nad peatuvad Võhma, Türi, Lelle, Eidapere ja Tootsi jaamas, kus saavad lisakatsetega näidata oma jõudu ja osavust. Raudteelaste mõõduvõtu kõrval on jaamades kavas lasteüritused.

Relsiralli peakorraldaja Neddy Krameri sõnul soovitakse eri riikide raudteelasi kokku toova relsiralliga populariseerida raudteeliiklust ning juhtida tähelepanu ohutusele. «Pere väiksemad liikmed saavad vanemate järelevalve all dresiinisõitu proovida ning raudteega ohutult sõbruneda,» sõnas Kramer.

Võistlus on raske

SPA Tervis Pärnu võistkonna liige Pille Mägi osaleb relsirallil kolmandat korda. «See on väga lahe üritus ja seltskond on tore,» ütles ta. Igal aastal on Tervisest väljas kindel 16-liikmeline võistkond. Korraga on dresiinil kuus inimest.

Sõita on Mägi hinnangul väga raske. «Järgmise päeva hommikul ei taha dresiini näha ka — kõik lihased on valusad,» rääkis ta. Siiski jääb võistlusest hea mälestus, sest see on Mägi ütlemist mööda hästi organiseeritud ja läbi mõeldud.

Elektriraudtee müügi- ja kommunikatsioonijuht Norbert Kaareste osaleb relsirallil esimest korda, kuid Elektriraudtee esindus on sellel võistlusel tema teada käinud seitse aastat. «Osalen relsirallil seepärast, et 2015. aastal saab Elektriraudteest Eesti rongiliiklust korraldav ettevõte,» selgitas Kaareste. Ta lisas, et inimesed võiksid rohkem rongiga sõita, sest see on närvesäästvam kui autosõit.

Tehnilise järelvalve ameti juhtiv spetsialist Mari Tikan on relsirallil samuti esimest korda. «Relsiralli on suur traditsioon, millest tasub osa võtta,» leidis ta.

GO ettevõtteid ühendava meeskonna GO Team liige Holger Mägi teada on meeskond relsirallil käinud aastaid. «Üritus on positiivne ning pakub väljakutset,» lausus Mägi. «Viljandlased on sõbralikud ja siinsel üritusel sulanduvad eri rahvused omavahel.»

Mägi sõnul on see tore spordipäev, mis veedetakse sõbralikus õhkkonnas.

Sõidab auruvedur Kaspar

Dresiinikaravan peatus eile Võhmas ning esimene võistluspäev lõpetati Türil. Teine rallipäev algas täna hommikul Lelle jaamast, kus dresiinikolonni etteotsa asus auruvedur Kaspar.

Kõigil huvilistel on ajaloolise veeremiga võimalik lähemalt tutvuda Pärnu Raeküla jaamas kell pool kolm päeval. Finišis korraldatakse võistkondadele otsustavad lisakatsed, millele oodatakse huvilisi kaasa elama. Teel Pärnusse peatutakse ka Eidaperes ja Tootsis.

Eestit esindavad tänavusel Relsirallil Eesti Raudtee, Edelaraudtee, Elektriraudtee, Go Raili, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, tehnilise järelevalve ameti, Operation Lifesaver Estonia ning Eesti meediaettevõtete võistkonnad. Väljastpoolt Eestit on kohal raudteelaste võistkonnad Lätist ja Soomest. Esimest korda on esindatud Leedu ja Venemaa raudtee.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles