Algas kampaania turvavöö kasutamise suurendamiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sakala
Copy
Maanteeameti algatatud kampaania eesmärk on vähendada lahtise turvavööga sõitjate arvu
Maanteeameti algatatud kampaania eesmärk on vähendada lahtise turvavööga sõitjate arvu Foto: Andres Teiss

Esmaspäeval algas maanteeameti liiklusohutuskampaania turvavööde kasutamise edendamiseks. Kampaania eesmärk on vähendada lahtise turvavööga sõitjate arvu ning teadvustada, et kokkupõrke korral võib turvavööta tagaistuja inertsi mõjul tappa eesistuja.


Kampaania ideelahendus keskendub eelkõige 18-25-aastastele noortele, kelle seas on turvavööde kasutamine ebapopulaarne. Kampaania püüab panna noori endale teadvustama turvavöö kinnitamata jätmisega kaasnevaid riske.

Et rõhutada turvavöö kasutamise vajadust tagaistmel, on kampaanias välja toodud seik, et kokkupõrke korral vigastab või tapab turvavööta tagaistuja inertsi mõjul eesistuja. Vaid kiirusel 50 km/h liikuva sõiduki kokkupõrkel paiskub 80 kg kaaluv inimene inertsi mõjul ette jõuga, mida võib võrrelda keskmise elevandi kaaluga. Seetõttu on ka loomulik, et liiklusõnnetuse korral vigastab tagaistmelt ette sööstev inimene esiistmel istujaid ning seda sageli surmavalt. Sellele keskendub ka kampaania slogan: «Ära tapa oma sõpra, kinnita tagaistmel turvavöö!».

Kuigi viimase paari aastaga on turvavöö kinnitamine tunduvalt suurenenud, ei kasuta seda täna siiski ligikaudu pooled tagaistmel sõitvatest täiskasvanutest. Turvavöö mittekasutamist nii esi- kui tagaistmel põhjendatakse peamiselt lühikese teekonna ja ebamugavusega. Sellise vabanduse kasutamine on suurenud viimastel aastatel lausa neljandiku võrra.

Tagasi üles