Uute autode pakkujad ennustavad stabiilsust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toyotasid müüva Amserv Viljandi müügijuhi Eeri Silla sõnul on äril sel aastal läinud uskumatult hästi.
Toyotasid müüva Amserv Viljandi müügijuhi Eeri Silla sõnul on äril sel aastal läinud uskumatult hästi. Foto: Kenno Soo

Tänavu kuue kuuga osteti Viljandis 15 uut autot rohkem kui mullu. Müügimehed loodavad, et ostmine elavneb veelgi, kuid suurt hüpet niipea ilmselt ei tule.

Käesoleval aastal müüdi Viljandis 185 uut autot. Neist 154 olid sõiduautod ning 31 tarbesõidukid. Läinud aastal leidis sama ajaga omaniku 170 tuliuut autot, millest sõiduautosid oli 134.

Toyota müüb end ise

Endiselt püsib müügitabelis esikohal Škodasid ja Volkswageneid müüv Møller Auto Viljandi esindus, mis veel hiljuti kandis nime Linna Auto. Samas on Møller Auto ainus, kelle müük on kahanenud: kui mullu müüs ta esimese poole aastaga 63 autot, siis tänavu kujunes tulemuseks 50.

Eelnev tähendab, et läbimüügilt teist ja kolmandat kohta hoidvad Rael Autokeskus ja Amservi Viljandi esindus on liidrile eelmise aastaga võrreldes tunduvalt lähemale pääsenud. Nad mõlemad suutsid kuue kuuga ostja leida 41 vabrikulõhnalisele neljarattalisele.

Kui Raelil õnnestus eelmise aastaga võrreldes müüa kuue kuuga üks auto enam, siis Amserv ligemale kahekordistas müüki: aasta tagasi osteti sealt 22 autot. Sealjuures kujuneb Raeli tulemus nelja automargi — Peugeot’, Kia, Renault’ ja Dacia — peale kokku, Amserv pakub aga üksnes Toyotasid.

Tolle Jaapani tootja autosid ongi Viljandis sel aastal müüdud selgelt enim, 41. Selles arvestuses traditsiooniliselt esikohta hoidnud Škoda tulemuseks jäi möödunud poolaastal 34 autot, järgnes Honda 19 autoga.

Amserv Viljandi müügijuht Eeri Sild ütles, et on seniste tulemustega äärmiselt rahul. «Läinud on lausa uskumatult hästi,» kinnitas ta. «Toyota müüb end ise. Armserv on selle margi Viljandi turul nähtavale toonud.»

Sild arvas, et heas tulemuses mängis oma osa tugev reklaamikampaania. Samuti see, et Amserv on suutnud kolme aastaga siinsel turul tugevalt kanda kinnitada. Peamine edu võti seisneb müügijuhi hinnangul siiski selles, et automarkidele on tekkinud kindel klientuur ning paljud inimesed on hea hinna ja kvaliteedi suhte pärast Toyotale kindlaks jäänud.

Raeli müügijuht Kalle Paalo leidis samuti, et Viljandis on igal margil oma ostjaskond. «Meie turuosa on suuresti firmadele müüdavad kaubikud,» vastas ta küsimusele, milliseid kliente Rael konkurentide eest ära napsab. Tarbesõidukite seas oligi esimese kuue kuu jooksul kõige müüdum bränd Peugeot, 14-st seda marki neljarattalisest oli kaubikuid koguni 10.

Teenindus kerkib esikohale

Møller Auto Viljandi juhataja Rein Kullamaa ütles, et ehkki poole aastaga õnnestus müüa 13 autot vähem kui mullu, pole pessimismiks siiski põhjust, sest plaanitud hulgale neljarattalistest on suudetud ostja leida.

«Positiivne on kindlasti see, et Volkswageni turuosa on suurenenud,» lisas ta. Kui varasematel aastatel on müüdud kümnete Škodade kõrval mõni üksik Volkswagen, siis tänavu kuue kuuga veeres Viljandi esindusest välja 16 seda marki sõidukit.

«Sakalaga» vestelnud automüüjad olid ühte meelt selles, et kuigi läbimüügi kasvu peab lootma, on lagi tõenäoliselt mõneks ajaks siiski saavutatud. Samuti tõid nad välja, et üha tähtsamaks muutub teeninduse kvaliteet, et säilitada klientide lojaalsust.

Kuigi hinnatõus on puudutanud paljusid valdkondi, pole autode ja nende parandamise hinnad asjaosaliste kinnitust mööda kerkinud. Rein Kullamaa tõi näite, et töömahukas mootori hammasrihma vahetamine läks ühele kliendile maksma 400 eurot.

«Ühest küljest on see kindlasti suur raha, aga teisalt võib näiteks kraani ostma minnes avastada, et see maksab tänapäeval vaat et sama palju,» rääkis Kullamaa.

Kalle Paalo ütles, et üldine elukalliduse tõus võib panna inimesi uue auto ostmist siiski edasi lükkama. Paalo teadis öelda, et sooduspakkumised mõjutavad läbimüüki praegu väga palju. Kui alghinnast piisavalt palju alla lasta, ollakse parema sõiduki saamise nimel nõus esialgsest isegi rohkem kulutama.

Eeri Sild seevastu pole märganud, et ostjad oleksid hinnatundlikumaks muutunud. Sellele viitab muu hulgas tõik, et 41-st müüdud Toyotast koguni üheksa olid luksuslikud maasturid, Toyota Land Cruiserid.

MÜÜK
Tänavu kuue kuuga müüsid Viljandi
uute autode esindused 185 sõidukit.
• Møller Auto Viljandi — 50
• Rael Autokeskus — 41
• Amserv Viljandi — 41
• Siller Auto — 26
• LX Motors — 19
• Silber Auto Viljandi — 8
Allikas: Kalle Paalo

Märksõnad

Tagasi üles