Seadus sätestab, millistel juhtudel on lubatud relva või erivahendeid kasutada, kuid ei ütle, et neid tingimata peab tarvitama.
Kaalutlusõigus jääb alati sündmuskohal olevale politseinikule. Olenevalt ründe intensiivsusest, võib-olla ka ründaja isikust, näiteks kui tõesti on tegemist sajakilose mehega nääpsukese naise vastu, otsustab ta, kas ja mida kasutada.
Politsei uurib juhtumeid, mille puhul tundub, et korravalvurid on ülemäära jõudu kasutanud. Kas te analüüsite ka neid kaasusi, kui jõudu on ehk liiga vähe kasutatud?
Kindlasti uuritakse eri sündmusi. Näiteks seda Lille tänava juhtumit, mis Viljandis mõne aja eest aset leidis. Teeme kokkuvõtteid ja järeldusi, aga nende põhjal ei saa anda konkreetset retsepti, kuidas järgmisel korral talitada. Kõik politseinikud peavad hindama olukorda kohapeal.
Aga ikkagi: kas politseinikud oleksid pidanud kõnealusel juhul rohkem jõudu kasutama?
Enne lõplikku detailide selgumist ei saa ma seda ütelda. Ja ka siis ei saa me arusaadavatel põhjustel oma taktikalisi võtteid avalikkusega arutada, sest keegi võiks neid hiljem meie vastu ära kasutada.
Politsei maine sai igal juhul kahjustada.
Mainele see hästi ei mõju, sellega olen sada protsenti nõus. Kui keegi kinni peetud isikutest pääseb jooksu, on see mainele kahjulik, isegi kui politsei pole midagi valesti teinud.
Ka võite kinnitada, et inimesed, kes politseinike abi vajavad, seda ka saavad?
Kindlasti. Nii kaua, kui on politseiametnikke, nad abi saavad. Meie teeme oma võimaluste piires maksimumi.
See viimane lause muudab teie lubaduse tingimuslikuks.
Absoluutselt. Ajakirjanikud ja avalikkus võivad arvata, et politseinikke võiks olla rohkem, ja võib-olla ongi teil õigus, aga meie saame tegutseda ainult nende vahendite piires, mis meile antakse. Sama lugu on näiteks arstidega.