Restauraator-skulptor Paul Uibopuul on August Weizenbergi loominguga tihe side. Paari aasta eest taastas ta sama autori töö «Naine ankruga», mille oli lõhkunud varas, kes soovis kätte saada metallina vaid mõnisada krooni maksvat pronksankrut.
«Ma olen Weizenbergi loominguga palju kokku puutunud,» kõneles Uibopuu. «Omal ajal kunstiinstituudis õppides käisin palju tema näitustel ning parandasin juba siis tema kahjustada saanud loomingut. See oligi mul esimene restaureerimisülesanne ning nii ma selle ala peale sattusin. Ma ju õppisin skulptoriks.»
«Rahuingel» oli Uibopuu hinnangul üsna heas seisukorras, kuuliauk välja arvatud.
«Uurisin ka surnuaiavahilt, millal see tiiba tekkis, aga isegi tema, põline viljandlane, ei teadnud seda,» rääkis Uibopuu. «Võimalik, et see juhtus sõja-aastatel, aga võib-olla veel hiljem.»
Restauraatoril tuli vaeva näha ka platsi ümbritseva aia ning äravajunud müüriga. Nüüd on see korralikult üles tõstetud ja looditud.
«Kuju on tehtud küll enam kui sajand tagasi, aga ikka on ilus,» rääkis Uibopuu. «Kabelis seisis see madalal, aga tolleaegsete skulptuuride puhul arvestati väga täpselt välja, kus ja kui kõrgel need seisma hakkavad. Nüüd on ta omal kohal tagasi ja hästi vaadeldav.»
Hauaskulptuur võeti muinsuskaitse alla kui nimeka eesti kujuri August Weizenbergi skulptuuriteos XX sajandi algusest. Kunstiajaloolane Heini Paas on oma monograafias kirjutanud, et Weizenbergil oli au olla esimene eestlasest kujur, kelle hauasambad hakkasid kaunistama meie surnuaedu.