Mootorrattajuhid leidsid kooliraha

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Alopexi autokoolis on tänavu kuue kuuga olnud A-kategooria õppijaid rohkem kui kogu eelmise aasta jooksul kokku. Autokooli juhataja Jaak Alesma juhendab õppur Tauno Napritsoni.
Alopexi autokoolis on tänavu kuue kuuga olnud A-kategooria õppijaid rohkem kui kogu eelmise aasta jooksul kokku. Autokooli juhataja Jaak Alesma juhendab õppur Tauno Napritsoni. Foto: Kenno Soo

Artikkel avaldati täismahus 5. juuli "Sakala" paberlehes

Mullusega võrreldes on Viljandi autokoolides kasvanud A-kategooria mootorratta juhtimist harjutavate õppurite hulk, järgmisel aastal ootavad selle sõidukiliigi juhtimise loa taotlejaid aga muudatused.

Nii Alopexi autokooli juhataja Jaak Alesma kui ka LRK Autokoolituse juhatuse esimehe Jaan Kleemanni sõnul teeb A-kategooria juhiluba mullusest rohkem inimesi.

«Ilmselgelt on põhjus majanduskasvus,» ütles Alesma. Tema jutu järgi jääb inimestel rohkem raha üle ning nad saavad seda kulutada hobidele, näiteks mootorrattasõidule.

Kui Alopexi autokoolis käis eelmisel aastal nii piirangutega kui piiranguteta õppes 15 inimest, siis tänavu kuue kuuga on neid olnud juba 21.

Jaan Kleemanni sõnul võiks autokoolis sõidutundide puhul arvestada 350—400-eurose väljaminekuga, sest õppur ei pruugi normtundidega hakkama saada. Samuti peab tal olema vähemalt kuus kuud kehtiv tervisetõend.

Õppesõidu ajal juhendab sõiduõpetaja õpilast raadio vahendusel. Alustatakse aeglaste ja kiirete platsiharjutustega ning alles seejärel viiakse juhiloa soovija liiklusesse. Jaak Alesma sõnul peaks olema kindel ka selles, et tulevane juht suudab mootorratast püsti hoida ning tal jalad sadulas istudes ikka maha ulatuvad.

«Inimesed peaksid varuma aega,» tõi Kleemann välja ühe puuduse, mille tõttu paljudel õppuritel on raskusi teooriaeksamite sooritamisega.

Tagasi üles