Mullusega võrreldes on Viljandi autokoolides kasvanud A-kategooria mootorratta juhtimist harjutavate õppurite hulk, järgmisel aastal ootavad selle sõidukiliigi juhtimise loa taotlejaid aga muudatused.
Mootorrattajuhid leidsid kooliraha
Nii Alopexi autokooli juhataja Jaak Alesma kui ka LRK Autokoolituse juhatuse esimehe Jaan Kleemanni sõnul teeb A-kategooria juhiluba mullusest rohkem inimesi.
«Ilmselgelt on põhjus majanduskasvus,» ütles Alesma. Tema jutu järgi jääb inimestel rohkem raha üle ning nad saavad seda kulutada hobidele, näiteks mootorrattasõidule.
Kui Alopexi autokoolis käis eelmisel aastal nii piirangutega kui piiranguteta õppes 15 inimest, siis tänavu kuue kuuga on neid olnud juba 21.
Vajalik varustus
Jaan Kleemanni ja Jaak Alesma sõnul oleks mõistlik enne õppimahakkamist muretseda sõiduks vajalik varustus: kaitsmetega rõivad, hüppeliigest kaitsvad jalanõud, kindad ning kiiver. Õppuril endal peaksid olema vähemalt jalanõud ja kindad, kaitsmeid on võimalik saada ka autokoolist.
Varustust valides peaks olema enne valmis mõeldud, millise rattaga plaanitakse sõita. «Kas tahetakse sõita krossirattaga kusagil metsas või hoopis bike’iga maanteel,» kirjeldas Kleemann kahte äärmust.
Eureka osaühingu kaupluse Klubimoto omaniku Rauno Tuula ütlemist mööda maksab keskmine mootorratturi komplekt umbes 500 eurot. Kinnaste hinnad algavad 50 eurost ning lõpevad 300 euro juures. Kiivri ning jalanõude ostmiseks kulub vähemalt 100 eurot. Kaitsmetega rõivaid on valida nii tekstiilist kui nahast.
Normtunnid ja tervisetõend
Jaan Kleemanni sõnul võiks autokoolis sõidutundide puhul arvestada 350—400-eurose väljaminekuga, sest õppur ei pruugi normtundidega hakkama saada. Samuti peab tal olema vähemalt kuus kuud kehtiv tervisetõend.
Õppesõidu ajal juhendab sõiduõpetaja õpilast raadio vahendusel. Alustatakse aeglaste ja kiirete platsiharjutustega ning alles seejärel viiakse juhiloa soovija liiklusesse. Jaak Alesma sõnul peaks olema kindel ka selles, et tulevane juht suudab mootorratast püsti hoida ning tal jalad sadulas istudes ikka maha ulatuvad.
«Inimesed peaksid varuma aega,» tõi Kleemann välja ühe puuduse, mille tõttu paljudel õppuritel on raskusi teooriaeksamite sooritamisega. Kuigi inimesi, kel on autojuhiluba juba käes, on lihtsam õpetada, tuleb nende puhul tööd teha sõiduki teel paiknemise ning lohaka sõidustiiliga.