Kaubanduskeskus tahab üle võtta samanimelist taksofirmat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kaubanduskeskus Centrum loodab, et hakkab peagi korraldama samanimelist taksoteenust.
Kaubanduskeskus Centrum loodab, et hakkab peagi korraldama samanimelist taksoteenust. Foto: Kenno Soo

Artikkel ilmus 5. juuli "Sakala" paberlehes

Kaubanduskeskus Viljandi Centrum soovib üle võtta samanimelise taksoteenust korraldava firma, et taksosõit oleks edaspidi parem.

«Kui Centrumi taksofirmat juhtis Kalev Vares, kehtisid juhtide riietusele ja takso korrasolekule kindlad nõuded,» rääkis aktsiaseltsi Viljandi Centrum esindaja Tauno Tuula. «Pärast Varese surma jätsid firmaga jätkanud inimesed need nõuded unarusse.»

Seni on aktsiaseltsile Viljandi Centrum kuuluval platsil seisvate taksode eest vastutanud osaühing Viljandi Takso, mis rentis Tallinna ettevõttele Tulika Takso kuuluvat telefoninumbrit 1200 ja oli sõlminud Viljandi Centrumiga lepingu, et kasutada ettevõttele kuuluvat platsi. Nüüdseks on platsi leping lõppenud ja Tuula sõnul plaanib kaubanduskeskus numbrile 1200 vastavate taksode töö korraldamise enda peale võtta.

Tuula rääkis, et kaubanduskeskus tahab teha sellest taas kvaliteetseima teenusepakkuja Viljandis. Ettevõte poleks tema jutu järgi sellisele sammule mõelnud, kui taksoteenuse pakkumine oleks korras olnud.

Lühinumbri 1200 omaniku Tulika Taksoga on Tauno Tuula sõnul juba läbirääkimisi peetud. Edasi plaanitakse sõlmida Centrumile kuuluval platsil seisvate taksodega uus leping, millesse kirjutatakse kindlad kvaliteedinõuded. Muu hulgas vaadatakse kasutuses olevate masinate vanust. Kui praegu on osaühingu Viljandi Takso vanim sõiduk valmistatud 16 aasta eest, siis ettevõtja Tuula arvas, et edaspidi sellise vanusega autosid Centrum Taksos ei kohta.

Tauno Tuula paneb kogu Viljandi taksoteenusele hindeks kolme. «Viljandis on keeruline taksot pidada, sest väikelinn ei paku piisavat sissetulekut,» nentis ta. «Et kasum saabub ainult nädalavahetusel, ei saagi Viljandi taksoteenus küündida hindeni viis.»

Tuula avaldas usku, et olukorda on siiski võimalik parandada.

Viljandi Takso juhatuse liige Marie Sääsk polnud Centrumi omanike plaanist taksofirma üle võtta veel kuulnud.

Tema hinnangul pole Centrumi taksode kvaliteet alla käinud. «Meestel on korralikud riided, keegi pole tööl plekilise särgi või pükstega,» selgitas ta.

Firmas toimunud muudatusi põhjendas Marie Sääsk sellega, et ajaga on taksosid ettevõttes vähemaks jäänud. Praegu töötab Centrum Taksos kuus sõidukit, kuid kõik need korraga ei sõida, sest pole nii palju tööd.

«Kolmapäeval oli lõuna ajal väljas ainult üks takso ning kellelgi ei jäänud sõit tegemata,» tõi Sääsk näiteks.

Firma kõige vanema auto, 1996. aasta Mazda kohta ütles ta, et see on puhas ja korras. «Auto vanus pole pahandust tekitanud,» nentis ta.

Eestis taksodele kehtiv üldeeskiri ei määratle autode mõõtmeid ega vanust. Neid piiranguid saab seada lubasid väljastav omavalitsus.

Viljandi abilinnapea Rein Triisa sõnul pole linnavalitsuses taksodele kehtestatava lisaeeskirja peale mõeldud. «Kui ettevõtja on taotlused teinud ning tema sõiduk on läbinud ülevaatuse, on puhas, korras ja töötab, ei saa taksojuhti sõiduki vanuse  pärast keelata,» selgitas Triisa, miks ta ei näe põhjust lisaeeskirja kehtestamiseks.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi andmetel töötab Viljandis kehtiva tegevusloaga 43 ettevõtjat, väljastatud sõidukikaartide arvult saab taksona ringi sõita aga 51 autot. Kõige vanemad Viljandis taksona registreeritud sõidukid pärinevad 1992. aastast.

Copy
Tagasi üles