Mustla inimesed on pudelitega hädas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Taaraautomaatide töös tuleb üsna tihti ette tõrkeid, mis teevad tuska neile, kes tahavad pudeleid ära anda.
Taaraautomaatide töös tuleb üsna tihti ette tõrkeid, mis teevad tuska neile, kes tahavad pudeleid ära anda. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Õllesõbrad on vihased Mustla Konsumi taaraautomaadi peale, mis ei võta meelsasti vastu kaheliitrist õllepudelit.

Mustla elanik Jüri Kukk rääkis, et kord oli tal suure kotitäie tühjade pudelite äraandmiseks kulunud pool tundi.

«Masin sülgas kaheliitrised pudelid tagasi,» jutustas ta. «Meelitasin need sisse nii, et andsin vahepeal pooleliitrisi, siis läksid suured ka alla. Tihti läheb pudel avast läbi alles neljandal või viiendal katsel.»

Üks mees olevat koguni õpetanud, et pudel tasub lömmi suruda, siis võtab automaat selle vastu. «Aga see pole ju normaalne,» leidis Kukk.

Inimesed on hädas

Veel lisas Mustla elanik, et hiljuti jäi tal andmata kaks korraliku ribakoodiga Sprite’i ja Aura vee pudelit, sest masin teatas, et sellist pakendit vastu ei võeta.

«Mustla inimesed on hakanud taarat Tiigi poodi viima, sest seal võetakse käsitsi vastu ja iga pudel läheb käiku,» ütles Jüri Kukk. «Tõsi, mingil ajal hakkasid jotad taara pähe igasugust jama ära andma — kleepisid suvalisele pudelile pakenditaara koodi —, aga Mustla automaat on selgelt üle reguleeritud. Hädas on ka need, kes joovad karastusjooke.»

Korda kaheksa tunniga

Viljandi Tarbijate Ühistu juhatuse esimehe Priit Aule sõnutsi on sõlmitud kõikide taara­automaatide haldamiseks hooldusleping, sest tegemist on üpris keeruliste aparaatidega.

«Kahtlemata on tarbijal õigustatud ootus, et ta saaks oma pakendid probleemideta ära anda. Kahjuks see aga alati nii ei ole,» rääkis Aule. «Kui tekivad probleemid, peab klient pöörduma kaupluse personali poole, kes on kohustatud kohe automaatide hooldajale veast või rikkest teada andma.»

Lepingu järgi peab rike olema kõrvaldatud kaheksa töötunni jooksul teavitamise hetkest alates. «Kõnealust juhtumit ei oska kommenteerida, sest ei tea, kas klient pöördus kaupluse töötajate poole või mitte,» lisas Aule.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski ütles, et käesoleval aastal on pandipakendi küsimustega ameti poole pöördutud 14 korral. Enamasti on ajendiks olnud rikkis taaraautomaat.

Mõnel juhul pole automaat kõiki pudeleid vastu võtnud: pakend ei ole olnud registrisse kantud, kuigi sellel on pandimärk.

«Kui aparaat pudeleid vastu ei võta, on kauplusel kohustus mõistlik kogus taarat vastu võtta käsitsi ning sellest keelduda ei saa,» lausus Turetski.

Pandipakendi ringlussüsteemi toimimise kohta on kogu info Eest Pandipakendi kodulehel www.eestipandipakend.ee.

SELGITUS
PRIIT AULE, Viljandi Tarbijate Ühistu juhatuse esimees

Kahtlemata on asja võimalik parandada, muretsedes järjest uusi ja täiuslikumaid automaate. Kahjuks on need väga kallid ja pakendite maht suhteliselt tagasihoidlik, nii et katsume olemasolevatega läbi ajada. Ühtlasi palun vabandust kõigilt klientidelt, kellel on meie kauplustes tekkinud ebameeldivusi taara tagastamisega.

Tagasi üles