Juhtkiri: Holstrest maailma

Sakala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Elmo Riig / Sakala

Tundub uskumatu, et Holstres tehtava spordijoogi nimi jõuab kuu aja pärast paarikümne miljoni spordihuviliseni. Aga just nii juhtub: Liiwi Heliisi toodetava Fat Burneri logo hakkab ehtima paari maailma suuruselt teises vormelisarjas GP2 kihutavat autot.


Ettevõtmise eesmärk on saada joogile suurt reklaami, pääseda Hispaania turule ning teenida võimalikult palju kasumit. Jääb üle loota, et kõik laabub ning miljonid eurod, mida joogi turustaja selle eesmärgi nimel kulutab, lähevad asja ette.



Kuigi tegu pole kuningliku vormel 1-ga, osaleb Fat Burneri meeskond võistlusel, mida võiks nimetada kroonprintside sarjaks.



Vormel 1-s on aastaid tiirelnud energiajoogi Red Bull nime kandev meeskond ja see jook vähemalt arenenud maailmas suurt tutvustamist ei vaja. Suhtugu tarbijad sellesse kuidas tahes, kuid joogi nimi on enamikule tuntud.



Sellest, et Fat Burner suudaks hooaja lõpuks saavutada Red Bulli tuntust, ei tasu muidugi unistada, kuid see ei saagi olla sponsorluse eesmärk.



Tõenäoliselt loodavad ettevõtjad joogi nime vormelihuviliste hulgas võimalikult tuntuks teha, et siis selle najal Euroopa suurte kaupluste lettidele jõuda. Ja sellise eesmärgi saavutamine näib olevat ju täiesti reaalne.



2007. aastal vaatas GP2 sarja üht etappi keskmiselt 11-12 miljonit inimest, suurem osa neist muidugi teleekraani vahendusel. Tervel sarjal oli ametlike andmete järgi 148,7 miljonit vaatajat. Kui nüüd arvestada, et telereporterid nimetavad ühe võistluse jooksul kas või kolm-neli korda Fat Burneri nime ja vormeli külge kaunistav logo jõuab mitu korda teleekraanile, ongi suur osa brändi tutvustamise tööst tehtud.



Edasi jääb joogitootjatel ja vahendajatel üle mõelda, kuidas teha nii, et vormelihuvilised Fat Burneri joogi ka poest üles leiaksid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles