Riiklik portaal kogub tasapisi populaarsust

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Riigiportaal eesti.ee loodi 2007. aastal, et teha inimestele riigiga suhtlemine lihtsamaks.
Riigiportaal eesti.ee loodi 2007. aastal, et teha inimestele riigiga suhtlemine lihtsamaks. Foto: Aivar Aotäht / Sakala

Riigiportaalis eesti.ee on oma ametliku e-posti aadressi aktiveerinud 128 040 inimest, neist ligi pooled, 55 780 on tellinud ka teavitusteenuseid.

Riigi infosüsteemi ameti pressiesindaja teatel lisandus viimase poolteise kuuga 4669 eesti.ee e-posti aadressi suunamist ning 1632 inimest aktiveeris mõne teavituse.

Eesti vabariigi antud meiliaadressi kujul Eesnimi.Perekonnanimi@eesti.ee saavad tasuta kasutada kõik inimesed, kellel on Eesti ID-kaart ning selle aktiveerimiseks riigiportaalis kulub vaid mõni minut. Virtuaalsele @eesti.ee aadressile saadetud kirjad suunatakse edasi inimese tegelikule e-posti aadressile.

@eesti.ee lõpuga aadress on ametlik suhtluskanal kodaniku ja riigi vahel ning võimaldab asutustel inimesega vajaduse korral elektrooniliselt ühendust saada.

Lisaks hästi meeldejäävale ja neutraalsele e-posti aadressile saavad selle kasutajad tellida mitmesuguseid praktilisi teavitusteenuseid. Näiteks pole paljudel meeles, millal on aeg juhiluba vahetada või sõidukiga tehnilisele ülevaatusele minna. Eesti.ee-s teavitusteenuse aktiveerinud inimesele saadab maanteeamet 30 päeva enne dokumendi kehtivuse lõppemist SMS-i või e-kirjaga meeldetuletuse.

Riigiportaali lisandub loodetavasti veel tänavu politsei- ja piirivalveameti teenus, mis tuletab meelde ID-kaardi ja passi kehtivusaja lõppemist.

«Eesti.ee eesmärk on teha inimestele riigiga suhtlemine lihtsamaks,» ütles portaali toimetaja Tiina Rekand.

Riigi infosüsteemi amet (RIA) tegi aprilli lõpust kuni juuni keskpaigani teavituskampaania, et tutvustada eesti.ee võimalusi ning kutsuda kasutama riigiportaali koondatud enam kui kahtsada e-teenust.

Põneva ja informatiivse lahendusena töötas RIA kampaaniaks välja riigiportaali interaktiivse keskkonna, kus inimesele kuvatakse ülevaatlikult ühel leheküljel valik tema kohta riiklikes andmebaasides leiduvast infost. Ervinali nime kandvat veebilahendust aadressil ervinal.eesti.ee on kasutanud üle 19 000 huvilise 72 riigist.

Riigiportaal eesti.ee sündis 2007. aastal teabeportaali ja kodanikuportaali ühendamisel. Kui esimesel aastal käidi seal 218 000 korda, siis mullu kogunes külastusi 3,4 miljonit.

Portaali populaarsemad teenused on elukohateate, vanemahüvitise ja Euroopa ravikindlustuskaardi taotluse esitamine ning töövõimetushüvitise ja oma andmete vaatamine riiklikest registritest. Riigiportaali teavituskampaania tehti programmi «Infoühiskonna teadlikkuse tõstmine» käigus Euroopa regionaalarengu fondi rahaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles